ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اسکناس‌ ۲۰هزار تومانی در مرحله طراحی

با پایان یافتن مرحله طراحی و در صورت تائید بانک مرکزی و وزارت امور اقتصادی و دارایی، اسکناس‌های ۲۰هزار تومانی وارد چرخه پول خواهند شد.

رییس سازمان تولید اسکناس و مسکوک ایران خبر داده است که با پایان یافتن مرحله طراحی و در صورت تائید بانک مرکزی و وزارت امور اقتصادی و دارایی، اسکناس‌های ۲۰هزار تومانی وارد چرخه پول خواهند شد.

در صورت تایید بانک مرکزی و وزارت اقتصاد اسکناس‌های بیست هزار تومانی به بازار می‌آید.

مجید صنیعی در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، همچنین اعلام کرده  که پول خرد در چرخه پولی کم نیست و تولید و توزیع این پول‌ها از شرایط مناسبی برخوردار است. به گفته او، در صورتی که مردم برای دریافت پول خرد به بانک‌ها مراجعه کنند آنها موظفند تا پول مورد نیاز را در اختیارشان قرار دهند.

به گفته رئیس سازمان تولید اسکناس و مسکوک ایران، در حال حاضر تمام بانک ها از لحاظ پول خرد مجهز هستند: «بانک مرکزی توزیع کننده پول‌های خرد بین مردم نیست، بلکه بین بانک‌ها توزیع می کند و متقاضیان نیز می توانند نیاز خود را از طریق بانک‌ها برطرف کنند.»

در حال حاضر اسکناس‌های ۱۰۰ تومانی، ۲۰۰ تومانی و ۵۰۰ تومانی در ایران به سکه تبدیل شده‌اند و چاپ آنها متوقف شده است. تعداد سکه‌های  ۱۰۰،۲۰۰ و ۵۰۰ تومانی اکنون به بیش از ۱۰۰ و حتی ۲۰۰ میلیون قطعه می رسد، با این حال رئیس سازمان تولید اسکناس و مسکوک ایران گفته که تولید آنها متوقف نشده است.

اسکناس‌های ۱۰۰۰ تومانی و ۲۰۰۰ هزار تومانی و۵۰۰۰ تومانی بیشترین مصرف را در بازار پولی ایران دارند؛ هرچند تمایل به استفاده از اسکناس‌های ۱۰هزار تومانی بیشتر شده است. به گفته رئیس سازمان تولید اسکناس و مسکوک ایران، اکنون دستگاه‌های خودپرداز ایران، مجهز به این اسکناس‌ها و همچنین ایران چک‌های ۵۰هزار تومانی هستند.

ایران چک‌های ۱۰۰ هزار تومانی نیز که نخستین بار در سال‌های ۱۳۸۷ و ۱۳۸۸چاپ شده بودند اکنون به بازار پول ایران برگشته‌اند.

با بالا رفتن تقاضای اسکناس ۲۰ هزار تومانی در بازار ایران، این اسکناس در مرحله طراحی قرار دارد و به محض اینکه طرح آن به پایان برسد، به بانک مرکزی و وزیر امور اقتصادی و دارایی ارائه می‌شود و در صورت تایید، چاپ آن در دستور کار قرار خواهد گرفت.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.