ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آتش‌بس ۲۴ ساعته غزه در میانه روز نقض شد

توافق آتش‌بس قاهره با شلیک چند موشک از نوار غزه به سوی شهر «بیرشه‌وا» و اقدام تلافی‌جویانه ارتش اسرائیل شکسته شد. اسرائیل هیات مذاکره خود را از قاهره فراخواند.

با وجود توافق آتش‌بس در مذاکرات قاهره، چند موشک از نوار غزه به سوی شهر «بیرشه‌‌وا» شلیک شد. ارتش اسرائیل نیز دست به اقدامات تلافی‌جویانه زد. بنیامین نتانیاهو هیات مذاکره‌کننده اسرائیل در قاهره را به تل‌آویو فراخواند.

سه موشک به اراضی نزدیک به شهر ساحلی «بیرشه‌وا» اصابت کرده‌اند

چند ساعت مانده به پایان مهلت آتش‌بس تمدید شده در غزه، شبه‌نظامیان فلسطینی چند موشک به سوی اسرائیل پرتاب کردند. سه فروند از این موشک‌ها به نزدیکی شهر ساحلی «بیرشه‌وا» اصابت‌ کرده‌اند. سخنگوی ارتش اسرائیل اعلام کرد که این منطقه غیرمسکونی است و موشک‌ها آسیبی به کسی نرسانده‌اند.

هنوز روشن نیست چه گروهی مسئولیت این موشک‌پرانی را بر عهده داشته است.

بنیامین نتانیاهو در واکنش به شلیک این موشک‌ها، تهدید کرد که حملاتی انتقامی به «اهداف تروریستی» در نوار غزه انجام خواهد گرفت. کمی پس از این تهدید، ارتش اسرائیل از نخستین حمله به مواضع مورد نظر و بمباران نقاطی در شرق غزه خبر داد.

آن‌گونه که روزنامه «هاآرتص» نوشته، نتانیاهو دستور بازگشت هیات‌ مذاکره‌کننده اسرائیلی از قاهره را نیز صادر کرده است. این خبر از سوی دفتر نخست‌وزیر اسرائیل تایید شد.

شامگاه دوشنبه ۱۸ اوت، مقامات مصری اعلام کردند که آتش‌بس پنج روزه یک بار دیگر و به مدت ۲۴ ساعت تمدید می‌شود. قرار بود این آتش‌بس تا ساعت ۲۳ شب به وقت اروپای مرکزی ادامه یابد.

آتش‌بس پنج روزه نیز تنها یک ساعت پس از اعلام آن در ۱۳ اوت، از سوی طرفین نقض شده بود اما پس از تبادل آتش اولیه، آرامشی نسبی در نوار غزه برقرار شد.

منازعه جدید خاورمیانه در ماه ژوئن شروع شد و به گفته وزیر بهداشت تشکیلات خودگردان فلسطین، ۲۰۱۶ نفر را به کام مرگ فرستاد. به تاکید منابع فلسطینی، بیش از دو سوم کشته شدگان این جنگ را غیرنظامیان تشکیل می‌دهند. ۶۴ سرباز و سه غیرنظامی اسرائیلی نیز در این جنگ کشته شده‌اند.

مذاکرات غیرمستقیم قاهره با میانجی‌گری مصر و با شرکت هیات نمایندگان اسرائیلی و فلسطینی انجام می‌گیرد. هدف نهایی این گفت‌وگوها، دستیابی به آتش‌بسی پایدار است اما هر یک از طرفین بر پیش‌شرط‌های خود اصرار دارد.

فلسطینی‌ها خواستار رفع محاصره غزه برای قبول آتش‌بس دایمی هستند اما اسرائیل تاکید می‌کند که خلع سلاح گروه‌های افراطی از جمله حماس و جهاد اسلامی و غیرنظامی کردن منطقه، شرط لازم برداشتن محاصره غزه است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.