ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

در ترکیه: داوود اوغلو جانشین اردوغان می‌شود

حزب حاکم و اسلام‌گرای «عدالت و توسعه»، وزیر خارجه، احمد داوود اوغلو را کاندیدای احراز مقام نخست‌‌وزیری و دبیرکلی این حزب کرده است. رای‌گیری در مورد داوود اوغلو ۲۷ اوت انجام می‌گیرد.

حزب حاکم و اسلام‌گرای «عدالت و توسعه»، احمد داوود اوغلو را کاندیدای احراز مقام نخست‌‌وزیری و دبیرکلی این حزب کرده است. رای‌گیری در مورد داود اوغلو ۲۷ اوت انجام می‌گیرد.

وزیر خارجه ۵۵ ساله ترکیه، قرار است رهبری حزب عدالت و توسعه و پست نخست وزیری این کشور را به دست گیرد.

رجب طیب اردوغان پس از پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری ترکیه در ۱۰ اوت، باید هر دو مقام خود در ریاست دولت و حزب یاد شده را پیش از مراسم تحلیف خود تحویل دهد.

قرار است روز چهارشنبه ۲۷ اوت و در نشست ویژه حزب «عدالت و توسعه» در مورد دبیرکلی احمد داوود اوغلو رای‌گیری شود. از نگاه ناظران انتخاب او قطعی است.  در همین روز اردوغان سوگند یاد خواهد کرد و پست نخست‌وزیری را به داوود اوغلو تحویل خواهد داد

ادامه اقتدار اردوغان

داوود اوغلو از سال ۲۰۰۹ وزیر خارجه ترکیه است و باید در مقام دبیرکل حزب عدالت و توسعه، این حزب را آماده برگزاری انتخابات پارلمانی در سال آینده کند. او از معتمدان نزدیک اردوغان به شمار می‌رود و بلافاصله پس از انتخابات ریاست جمهوری ترکیه، به عنوان جانشین احتمالی اردوغان معرفی شد.

اردوغان که ده سال نخست وزیر ترکیه بود، در نخستین انتخابات مستقیم ریاست جمهوری در کشورش به پیروزی دست یافت. این پیروزی در همان دور نخست و با نتیجه ۵۲ درصد آراء به دست آمد.

مقام ریاست جمهوری در ترکیه تاکنون نمادین و تشریفاتی بوده اما اردوغان با اصلاحاتی در قانون اساسی ترکیه در صددست اختیارات و قدرت رئیس جمهور را افزایش دهد و بر دامنه اقتدار خود بیفزاید.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.