ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

شش عضو يک سازمان سياسی در ایران چهار ماه است که در بازداشت‌ به‌سر می‌برند

مأموران وزارت اطلاعات ایران در تاريخ ٢٠ فروردين‌ماه سال جاری شش تن از اعضای يک سازمان سياسی به نام «سازمان علم حق و عدالت» را پس از ضرب و شتم بازداشت‌ کرده است.

مأموران وزارت اطلاعات ایران در تاريخ ٢٠ فروردين‌ماه سال جاری شش تن از اعضای يک سازمان سياسی به نام «سازمان علم حق و عدالت» را پس از ضرب و شتم بازداشت‌ کرده است.

هرانا، تارنمای مجموعه فعالان حقوق بشر در ايران پس از گذشت چهار ماه از این رویداد بر اساس گفته‌های یک منبع آگاه که نام وی منتشر نشده، این خبر را منتشر کرده و نوشته است افراد دستگیرشده حسن ابراهيمی، مهدی ابراهيمی، محمدرضا ذبيحی، منوچهر يوسفی، سميه خليلی و مهين سيار شرابی نام دارند و به اتهام ارتباط با «سازمان علم حق و عدالت» که «سازمانی است سياسی با تفاسيری متفاوت از مذهب»، دستگیر شده‌اند.

مأموران امنیتی به منازل این افراد در شهرستان شهريار واقع در غرب استان تهران حمله کرده بودند.

منبع آگاه به هرانا گفته است: «همگی اين افراد پس از دستگيری به مدت ١٢٠ روز در انفرادی ٨ سپاه رجايی‌شهر زندانی بودند و مورد بازجويی و شکنجه توسط شوکر و همچنين تحقير آن‌ها با عريان کردن و ضرب و شتم و فحاشی شديد قرار گرفتند، به‌طوری‌که منوچهر يوسفی در زير شکنجه يکی از دنده‌هايش شکسته است.»

بازداشت‌شدگان پس از ١٢٠ روز انفرادی و پرونده‌سازی در تاريخ ١۵مرداد ١٣٩٣ به زندان مرکزی کرج منتقل شده‌اند. و ، سميه خليلی و مهين سيار شرابی، دو زن دستگیرشده نیز به زندان کچويی فرديس کرج انتقال یافته‌اند.

هم‌اکنون حسن ابراهيمی در سالن ٧، مهدی ابراهيمی در سالن ٩، محمدرضا ذبيحی در سالن ٨ و منوچهر يوسفی در سالن ١٠ زندان ندامتگاه مرکزی کرج به‌سر می‌برند.

اتهام این افراد آن‌طور که در وضعيت قضايی حسن ابراهيمی به شماره پرونده ۸۰۶۱۵آمده «عضويت در دسته يا جمعيت يا شعبه جمعيت‌هايی که در داخل کشور با هدف برهم زدن امنيت کشور تشکيل شده» عنوان شده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • آرمان شهر | Armanshahr| بنیاد آرمان شهر | هفت‌روز نامه حقوق بشری ایران ـ شماره 60

    […]  شش عضو یک سازمان سیاسی در ایران چهار ماه است که در بازدا… رادیو زمانه ۳۱ مرداد ۱۳۹۳ مأموران وزارت اطلاعات ایران در تاریخ ٢٠ فروردین‌ ماه سال جاری شش تن از اعضای یک سازمان سیاسی به نام «سازمان علم حق و عدالت» را پس از ضرب و شتم بازداشت‌ کرده است. […]