ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مطهری: استیضاح‌کنندگان فرجی‌دانا می‌خواهند دانشگاه‌ها تحت کنترل‌شان باشد

علی مطهری نماينده تهران در مجلس ایران عملکرد دولت یازدهم در جریان استیضاح رضا فرجی‌دانا را «ضعیف» خواند و هدف استیضاح‌کنندگان را کنترل دانشگاه و امنیتی کردن فضای آن دانست.

علی مطهری نماينده تهران در مجلس ایران عملکرد دولت یازدهم در جریان استیضاح رضا فرجی‌دانا را «ضعیف» خواند و هدف استیضاح‌کنندگان را کنترل دانشگاه و امنیتی کردن فضای آن دانست.

علی مطهری

علی مطهری در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) از برکناری وزیر علوم توسط مجلس به‌عنوان «نقطه ضعف» مجلس نهم یاد کرد و گفت: «ايشان مظلوم واقع شد و قربانی رقابت‌های سياسی شد چون اصل حرف محرکان استيضاح که ممکن است در بيرون مجلس هم باشند اين است که دانشگاه‌ها بايد تحت کنترل ما باشد و فضای امنيتی گذشته بر آنها همچنان بايد باقی بماند و افزايش آزادی بيان در دانشگاه‌ها را مضر به حال نظام می‌دانند.»

وی در مورد رفتار دولت در پیوند با استيضاح رضا فرجی‌دانا  نیز گفت: «دولت ضعيف عمل کرد. ارتباط قوی و گسترده با نمايندگان نداشت. رئيس‌جمهور هم در جلسه شرکت نکرد و اين خطا بود. من پيغام داده بودم که ايشان حتی پنج دقيقه حضور پيدا کند و چند جمله سخن بگويد و بعد به سفر استانی برود، ولی نيامدند.»

علی مطهری استيضاح‌کنندگان را متهم به «بداخلاقی» کرد و گفت فیلمی که در مورد جعفر توفیقی در مجلس پخش شد، «يک روز پس از حمله به کوی دانشگاه بود و دانشجويان حاضر که دوستانشان در آن حادثه مصدوم يا بازداشت شده و وسايل اتاقشان تخريب شده بود در حال انفجار برای ريختن به خيابان بودند و وزير وقت علوم و رئيس دانشگاه تهران از آقای توفيقی خواسته بودند که بيايد دانشجويان را کنترل و مديريت کند و حتی نماينده ولی فقيه در دانشگاه‌ها نيز در آن جلسه حضور داشته است».

نمایندگان مجلس ایران، روز چهارشنبه ۲۹ مردادماه در پایان بررسی طرح استیضاح وزیر علوم، با ۱۱۰ رأی مخالف ، ۱۴۵ رأی موافق و ۱۵ رأی ممتنع از مجموع ۲۷۰ رأی به رضا فرجی‌دانا رأی اعتماد ندادند و به این ترتیب وی از این سمت برکنار شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.