ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حسن روحانی: «با تغییر یک نفر، مسیر دولت عوض نخواهد شد»

روحانی با اشاره به برکناری وزیر علوم گفت دولت در مبارزه با فساد از جمله فساد در دانشگاه، فساد در مدارک علمی و بورسیه‌های غیرقانونی جدی است.

حسن روحانی رئیس دولت یازدهم با اشاره به استیضاح رضا فرجی دانا وزیر علوم طی هفته گذشته گفت: «با تغییر یک نفر دولت مسیرش عوض نخواهد شد و راه خود را ادامه خواهد داد.»

حسن روحانی تاکید کرد برای برخورد با بورسیه‌های غیرقانونی در دانشگاه جدی است

به گزارش خبرگزاری مهر، حسن روحانی، رئیس دولت یازدهم ایران در مراسمی به مناسبت هفته دولت در آرامگاه آیت‌الله خمینی، با اشاره به اینکه دولت یازدهم در صدد توسعه اخلاق مداری است، گفت: «دولت و رئیس‌جمهور همواره به منتقدین احترام خواهند گذاشت، اما هرگز در برابر تخریب‌گران دولت و نظام ساکت نخواهد ماند و امیدواریم با هدایت رهبری و حمایت مردم بتوانیم به آنچه که مورد خواست مردم است، دست یابیم.»

او مبارزه با فساد را یکی از اهداف دولت خود نام برد و گفت: «دولت در مبارزه با فساد از جمله فساد در دانشگاه و فساد مدارک علمی و یا فسادی که در زمینه بورسیه‌ها بوده است جدی خواهد بود.»

رئیس جمهوری ایران تاکید کرد که «امروز باید راه وسط را به خوبی نگه داریم و در برابر افراط‌ها و تفریط‌ها با لهجه‌ای بسیار صریح سخن بگوییم».

با گذشت سه روز از استیضاح وزیر علوم، این نخستین واکنش صریح حسن روحانی نسبت به عملکرد نمایندگان مجلس و استیضاح وزیر علوم است.

او روز سی‌ام مردادماه در واکنش به برکناری رضا فرجی‌دانا، وزیر پیشین علوم، بر شعار اعتدال تاکید کرده و گفته بود: «همه باید در چارچوب قانون قواعد بازی را بپذیریم.»

رضا فرجی دانا وزیر پیشین علوم

حسن روحانی که در زمان استیضاح فرجی دانا در هفتمین سفر استانی خود بود، ضمن بیان این‌که «امروز شعار ایران اعتدال است» و «همه باید راه اعتدال را پیش بگیریم»، گفته بود: «بر اساس قانون یک وزیر رأی اعتماد می‌گیرد و ممکن است وزیر دیگری استیضاح شود اما کسی نباید عصبانی شود چون همه پذیرفته‌ایم که می‌خواهیم با هم کار کنیم».

او در اردبیل با تأکید بر این‌که «ما در چارچوب قانون رأی اکثریت نمایندگان هرچه باشد می‌پذیریم و در مورد قانون‌گذاری نیز تسلیم هستیم»، گفته بود:‌ «اگر از چارچوب قانون خارج شویم ضررش بیشتر است و لجبازی و مقاومت بی‌جا نتیجه نخواهد داشت پس همه قوا در کنار هم باید با توجه به رهنمودهای رهبری کار را پیش ببریم».

در پی چند هفته جنجال و تنش میان موافقان و مخالفان دولت، جلسه استیضاح رضا فرجی‌دانا، وزیر علوم، تحقیقات و فن‌آوری ایران روز چهارشنبه ۲۹ مردادماه برگزار شد و مجلس به او رأی اعتماد نداد.

نمایندگان مجلس ایران در پایان بررسی طرح استیضاح وزیر علوم، با ۱۱۰ رأی مخالف ، ۱۴۵ رأی موافق و ۱۵ رأی ممتنع از مجموع ۲۷۰ رأی به رضا فرجی‌دانا رأی اعتماد ندادند.

رئیس‌جمهور ایران در پی اعلام رای عدم اعتماد تاکید کرد: «خیلی دوست داشتم وزیر علوم من باز هم رأی اعتماد بگیرد؛ چراکه جزو فرهیختگان دانشگاهی ما بوده و هست و باید از تجربیات ایشان استفاده کنیم چه با عنوان وزیر علوم و چه امروز با عنوان مشاور رئیس جمهور.»

حسن روحانی پس از رأی مجلس به برکناری وزیر علوم، بلافاصه طی حکمی با قدردانی از رضا فرجی‌دانا در طول دوره مسئولیت وزارت علوم، وی را به سمت مشاور رئیس‌جمهور در امور علمی و آموزشی منصوب کرد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.