ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

فشار مجلس ايران به وزير کشور برای موضع‌گيری عليه ساپورت‌پوشان

عبدالرضا رحمانی فضلی، می‌گوید مجلس از او خواسته بود تا اعلام کند که وزارت کشور با ساپورت‌پوشان مقابله می‌کند اما او گفته بیان اين جمله مناسب نيست.

عبدالرضا رحمانی فضلی، وزير کشور ايران می‌گوید مجلس از او خواسته بود تا اعلام کند که وزارت کشور «با ساپورت‌پوشان مقابله می‌کند»، اما او گفته بیان اين جمله مناسب نيست.

وزیر کشور می‌گوید بنابر تقاضای مجلس فردا و پس‌فردا بايد به تعداد لباس‌هايی که پوشيده می‌شود، بگويم با اينها مخالف هستم

روزنامه شرق در شماره اول شهريور خود به نقل از رحمانی فضلی گزارش داد: «وقتی (نمايندگان مجلس) برای اولين‌بار درخصوص موضوع ساپورت از من سوال کردند، من واقعا نمی‌دانستم ساپورت چيست و من در کميسيون توضيح دادم که اين موضوع مربوط به پنج، شش‌ماه اخير نيست و از قبل نيز وجود داشته، چرا از قبل سوال نشده بود؟»

وی افزود: «از من خواسته شد که شما به صراحت اين واژه را در يکی از مصاحبه‌ها به‌کار ببريد و بگوييد وزارت کشور با ساپورت مقابله می‌کند که من گفتم مناسب نيست که من اين مطلب را بگويم چراکه فردا و پس‌فردا بايد به تعداد لباس‌هايی که پوشيده می‌شود، بگويم با اينها مخالف هستم و اين در شأن من نيست و من می‌گويم که وزارت کشور طبق قانون با پوشش نامناسب برخورد قانونی می‌کند.»

وزیر کشور می گوید دلیل کارت زرد مجلس به او عدم اجابت تقاضای مجلس درباره مقابله ساپورت‌پوشان بوده

وزير کشور ايران می‌گويد: «اما اصرار بود که من اين کلمه را به‌کار ببرم که من نيز هيچ‌وقت اين کلمه را به‌کار نبردم برای اينکه در شأن وزارت کشور نيست که اسم لباس را بياورد. بالاخره ما را به مجلس بردند و در نهايت کارت‌زرد داده شد.»

رحمانی فضلی اوايل تيرماه امسال برای پاسخگويی به پرسش‌های دوتن از نمايندگان مجلس پيرامون وضعيت حجاب و فراگير شدن «ساپورت» در ميان زنان ايران، در مجلس شورای اسلامی حاضر شد، اما سخنان وی از سوی نمايندگان پذيرفته نشد و کارت زرد دريافت کرد.

«بی‌تفاوتی وزارت کشور نسبت به پديده زنان ساپورت‌پوش در تهران و برخی شهرهای ديگر» و «عدم توجه وزارت کشور به اجرای قانون گسترش فرهنگ عفاف و حجاب» موضوع پرسش‌های علی مطهری نماينده مردم تهران و ناصر موسوی لارگانی نماينده فلاورجان از وزير کشور بودند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.