ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اظهارات ضد و نقیض مقام‌های ایران درباره جمشید دانایی‌فر

در پی آزادی چهارمرزبان ایرانی در فروردین امسال، تا کنون ادعاهای ضد و نقیضی درباره مرگ جمشید دانایی‌فر، همکاری با جیش العدل و پناهندگی او به پاکستان منتشر شده است.

در حالی که معاون استانداری سيستان و بلوچستان، امروز با اعلام خبر کشته‌شدن جمشيد دانايی‌فر، «شهادت» اين مرزبان ايرانی را به خانواده او «تبريک و تسليت» گفته است، دو تن از مسئولان، يک مقام ارشد وزارت کشور و دادستان عمومی و انقلاب زاهدان، صحت اين ادعا را تائيد نکرده‌اند.

یک نماینده مجلس گفته بود که قرائنی موجود است که دانایی‌فر با جیش‌العدل همکاری داشته که ممکن است این موضوع رد با تایید شود

علی‌اصغر ميرشکاری، معاون سياسی و امنيتی استانداری سيستان و بلوچستان، شنبه يکم شهريور، در گفتگویی با خبرگزاری دانشجويان ايران، ايسنا، خبر کشته‌شدن دانايی‌فر به دست گروه «جيش‌العدل» را تائيد کرد. این نخستین بار نیست که این مقام امنیتی خبر مرگ جمشید دانایی‌فر را تأیید کرده است.

بهمن‌ماه سال گذشته خبر گروگان‌گرفتن پنج مرزبان ايرانی در استان سيستان و بلوچستان به دست گروه «جيش العدل» و انتقال آن‌ها به خاک پاکستان، واکنش‌ گسترده مردم در شبکه‌های اجتماعی و عمليات امنيتی‌ و سياسی مقامات ايران را در پی داشت.

در آن زمان سرانجام با پا در ميانی برخی از سران طوايف و شخصيت‌های دينی منطقه از جمله مولوی عبدالحميد، امام جمعه زاهدان چهار تن از اين مرزبان آزاد شدند.

با اين حال از همان تاريخ تا کنون گمانه‌های زيادی درباره پناهندگی و مرگ گروهبان يکم، جمشيد دانايی‌فر مطرح بوده است.

یک مقام ارشد وزارت کشور و دادستان زاهدان خبر مرگ دانایی‌فر را تایید نکرد

امروز نيز در واکنش به اظهارات ميرشکاری، روح الله جمعه ای، رئيس مرکز اطلاع رسانی و امور بين المللی وزارت کشور گفت: ‌«تا زمانی که دولت پاکستان مدرک و سندی رسمی در مورد دانايی فر ارائه نکند هيچ خبری را تأئيد نمی‌کنيم.»

روح‌الله جمعه‌ای پاکستان را مسئول پيگيری سرنوشت دانايی فر دانسته است.

همزمان محمد مرزيه، دادستان عمومی و انقلاب زاهدان در مصاحبه با خبرگزاری مهر، درباره اخبار مرتبط با دانايی‌فر اعلام کرد: «تا زمانی که جسد جمشيد دانايی فر به کشور منتقل نشود شهادت او را تائيد يا تکذيب نمی کنیم.»

احتمال همکاری دانایی‌فر با جیش العدل

همچنين قاضی محمد مرزيه اعلام کرد که قرار بود گروهی برای بررسی اين موضوع به منطقه اعزام شوند، اما تا کنون به سسب پاره‌ای از مشکلات اين امر محقق نشده است. او افزود که هنوز دولت پاکستان هيچ سند و مدرکی درباره اين موضوع ارائه نداده است.

انتشار مجدد اخبار ضد و نقيض درباره سرنوشت جمشيد دانايی‌فر درحالی صورت می‌گيرد که اواخر فرودين امسال حسين نقوی، سخنگوی کميسيون امنيت ملی مجلس ايران، در پاسخ پرسشی مبنی بر پناهنده شدن آقای دانایی‌فر به پاکستان گفته بود که «ما قرائنی داريم که ايشان با جيش‌العدل همکاری داشته که ممکن است اين موضوع رد با تاييد شود.»

چندی پیش احتمال همکاری درجه‌دار دانایی‌فر با گروه جیش‌العدل مطرح شده بود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.