ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بلندترین ساختمان غزه در حمله موشکی اسرائیل فرو ریخت

در ادامه عملیات هوایی اسرائیل به غزه و در اصابت موشک به یک برج ۱۳ طبقه، دو نفر کشته و ۲۰ نفر زخمی شدند. هفتاد خانواده در این مجتمع سکونت داشتند.

در ادامه عملیات هوایی اسرائیل به غزه و در اصابت موشک به یک برج ۱۳ طبقه، دو نفر کشته و ۲۰ نفر زخمی شدند. هفتاد خانواده در این مجتمع سکونت داشتند.

یک ساختمان ۱۳ طبقه مسکونی در غزه در سحرگاه سه‌شنبه ۲۶ اوت، در پی حمله موشکی اسرائیل تقریبا با خاک یکسان شد.  رویترز می‌نویسد که اسرائیل پیش از شلیک موشک واقعی، دو موشک اخطاری به این ساختمان پرتاب کرده بود.

هفتاد خانواده ساکن این برج بوده‌اند که بسیاری از آنها به همراه صدها نفر از سکنه بناهای مجاور، محله را پیش از حمله تخلیه کردند. منابع فلسطینی می‌گویند که شمار مجروحان این حمله دست کم ۲۰ نفر است.

دو روز قبل از این حمله، برج مسکونی «الزفیر» در غزه مورد اصابت موشک اسرائیل قرار گرفته و فرو ریخته بود. در این حمله دست کم ۲۲ نفر زخمی شدند. ارتش اسرائیل برج «الزفیر» را مرکز فرماندهی حماس خواند، اما هنوز توضیحی در باره دلیل حمله به برج ۱۳ طبقه ارائه نکرده است.

در این حمله چند ساختمان دولتی دیگر نیز آسیب جدی دیده‌اند.

حملات سرائیل به نوار غزه، پس از کشته شدن یک کودک چهارساله اسرائیلی در موشک‌پرانی حماس، تشدید شده‌اند. بنیامین نتانیاهو در واکنش به مرگ این کودک و موشک‌پرانی به جنوب اسرائیل گفته بود: «حماس بهای گزافی برای اقدامات خود خواهد پرداخت.»

ارتش اسرائیل می‌گوید تا بامداد دوشنبه ۲۵ اوت و ظرف ۲۴ ساعت، حداقل ۶۵ هدف در نوار غزه را بمباران کرده است. به نقل از مقامات نظامی اسرا‌ئیل، متقابلا ۱۳۰ موشک نیز از نوار غزه به سوی اسرائیل پرتاب شده‌اند.

آتش نزاع میان حماس و اسرائیل پس از شکسته شدن آتش‌بس موقت در ۱۸ اوت، بار دیگر بالا گرفت. در میانه این روز و با وجود توافق آتش‌بس در مذاکرات قاهره، چند موشک از نوار غزه به سوی شهر «بیرشه‌‌وا» شلیک شد.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل  در واکنش به نقض آتش‌بس، هیئت مذاکره‌کننده این کشور را از قاهره فراخواند و ارتش اسرائیل نیز در اقدامات تلافی‌جویانه نقاطی از غزه را بمباران کرد.

حداقل ۲۰۱۳ فلسطینی در کشمکش حماس و اسرائیل در هفت هفته گذشته کشته شده‌اند که در میانشان ۴۹۰ کودک وجود دارد. ۶۴ سرباز و ۴ غیرنظامی اسرائیلی جان خود را در این جنگ از دست داده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.