ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وزير کشور: مانع از گشت‌های موتوری فاقد مجوز می‌شويم

عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور گفت از فعالیت گشت‌های موتوری همچون حزب‌الله که مجوز قانونی نداشته باشند جلوگیری خواهد شد.

عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور گفت از فعالیت گشت‌های موتوری که مجوز قانونی نداشته باشند جلوگیری خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، عبدالرضا رحمانی فضلی روز سه‌شنبه چهارم شهریورماه در نشست خبری خود درباره گشت‌های موتوری که مجوز قانونی ندارند گفت: «هر فعاليت اجتماعی در داخل کشور بايد مبتنی بر قانون باشد. هرکدام مجوز قانونی نداشته باشند ما مانع فعاليت آن‌ها می‌شويم.»

عبدالحمید محتشم، دبیرکل انصار حزب‌الله تیرماه سال جاری گفت گشت‌های موتورسوار انصار حزب‌الله با هدف «امر به معروف و نهی از منکر» به خیابان‌ها باز می‌گردند. وی افزود این گشت‌ها نیازی به مجوز ندارند و تداخلی هم با گشت‌های متعارف نیروی انتظامی ندارند.

به‌گفته عبدالحمید محتشم، این گشت‌های موتوری با «بدحجابان، دختران ساپورت‌پوش و  پسران زیر ابرو برداشته و آرایش کرده» برخورد می‌کنند.

فعال شدن دوباره گشت‌های انصار حزب‌الله در حالی صورت می گیرد که در سال جاری بیش از پیش از سوی مسئولان حکومت به «مشارکت مردم در کنترل پوشش» تاکید شده است.

عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور ایران روز ۱۱ اردیبهشت سال جاری (۱۳۹۳) از تشکیل کارگروه ویژه با همکاری دستگاه‌های مختلف برای حجاب و عفاف و امر به معروف و نهی از منکر خبر داد. وی گفته بود برای این کار از مشارکت مردم استفاده خواهد شد: «اگر نتوانیم در این حوزه از حضور مردم و مشارکت آن‌ها استفاده کنیم، به نتیجه مطلوب نخواهیم رسید، ضمن آنکه در تبیین برنامه‌های فرهنگی نقش رسانه‌ها و مطبوعات از جمله رادیو و تلویزیون و سایر رسانه‌های جمعی بسیار حائز اهمیت است.»

دخالت سپاه و بسیج و انصار حزب الله در کنترل پوشش زنان و جوانان، استقرار گشت‌های  بازرسی و برخوردهای خشن با گروه‌های مختلف اجتماعی و هجوم به میهمانی‌ها و جشن‌های عروسی، روش‌هایی است که در چند دهه اخیر، توسط بعضی نهادهای نظامی و شبه نظامی حتی پیش از ایجاد گشت ارشاد یا طرح عفاف و حجاب یا حتی هم‌زمان با آن، برای کنترل و دخالت در نوع پوشش در ایران وجود داشته است.

گشت‌های موتوری انصارحزب‌الله در دوره ریاست‌جمهوری محمد خاتمی نیز فعال بودند اما در هشت سال گذشته و هم‌زمان با دوره ریاست‌جمهوری محمود احمدی‌نژاد فعالیتی نداشتند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • مومن

    حرف زیاد میزنید ، قدری هم عمل کنید.

  • کاربر مهمان

    این چه رازی داره که فقط در دوره احمدی نژاد اینها غیبشان زده بود و در دوره های به ظاهر معتدل تر سر و کله شان پیدا میشه؟!