ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ایران به پیشمرگه‌های کرد اسلحه رسانده است

مسعود بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق در نشست خبری خود با وزیر امور خارجه ایران گفته ایران به پیشمرگ‌های کرد در نبرد با داعش که خود را دولت اسلامی می‌خوانند اسلحه رسانده است.

مسعود بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق در نشست خبری  مشترک خود با محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران گفته است که ایران به پیشمرگ‌های کرد در نبرد با داعش که خود را دولت اسلامی می‌خوانند اسلحه رسانده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، مسعود بارزانی در اربیل گفته است: «ما درخواست اسلحه کردیم و ایران از اولین کشورهایی بود که کمک کرد و برای ما سلاح فرستاد.»

برخی وب سایت‌های خبری کرد هم این اخبار را تائید کرده‌اند.

نیروهای دولت خودخوانده اسلامی، در هفته‌های اخیر با پیشمرگه‌های کرد درگیر شده‌اند و کنترل برخی مناطق را در کردستان عراق به دست گرفته‌اند.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) هم گزارش داده که محمد جواد ظریف در کنفرانس خبری مشترک با رییس اقلیم کردستان عراق در پاسخ به سئوال خبرنگاری درباره حضور نیروهای ایرانی در منطقه کردستان گفته است: «ما حضور نظامی در عراق نداریم، اما همکاری نظامی با دولت مرکزی و اقلیم کردستان در حزوه‌های مختلف داشتیم و خوشحالیم که توانستیم وظایف خود را انجام دهیم.»

ظریف همچنین گفته: «ما یک نیروی مسلح داریم و آن هم نیروی مسلحی است که تحت امر جمهوری اسلامی ایران است؛ اگر گروه دیگری باشد گروه تروریستی است که ما آن‌ها را به رسمیت نمی‌شناسیم.»

او درباره درخواست مهمات از سوی کردستان از ایران گفته: «ما وظیفه خود می‌دانیم که به دوستان‌مان در عراق کمک کنیم. در خصوص اختلاف‌ها میان دولت عراق و اقلیم کردستان از هر گونه توافقی حمایت می‌کنیم و امیدواریم با تشکیل دولت هر چه سریع‌تر دولت فراگیر تشکیل و موضوعات و مسائل دیگر هم مورد بحث و توافق گروه‌های عراقی قرار گیرد.»

وزیر امور خارجه ایران داعش را خطری علیه مردم کرد عراق،شیعیان، اهل سنت و گروه‌ها و اقلیت‌های مذهبی دیگر و مردم منطقه و «حتی علیه کسانی که در زمانی با داعش مسامحه کرده و از آن‌ها حمایت کردند» خوانده است.

او گفته در این مبارزه ایران در کنار مردم عراق بوده و خواهد بود از دولت فراگیر در عراق حمایت خواهد کرد.

او اضافه کرده که: «ما از هر گونه توافقی که میان اقلیم کردستان و دولت مرکزی عراق صورت گیرد، حمایت می‌کنیم.»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • ابوذر

    دوستان عزیزی که مخالف سیاستها ی حکومت ایرانند کف خواسته‌هاشون چیه !؟ بذارن داعش کل عراق رو در پناه حمایت عربستان و ترکیه و قطر و اسراییل و اردن و بقیه بر و بچز ، چپو کنه !؟ بذارن همه عراق رو مثل سنجار تصرف کنند و صدتاصدتا سرببرند و بچه‌ها رو زنده بگور کنند ...!!!؟ مثلا چه کاری بکنه خاطر عاطر شما آسوده میشه !؟ فعلا که سیاستهای دولت‌های دموکراسی‌گستر در خاورمیانه جز نکبت و ادبار به همراه نداشته و اقدامات دولت دیکتاتوری ایران تنها پناهگاه و نقطه اتکاأ واقعی مردم عراق و سوریه دربرابر داعش و همدستاشه .... باید خدا رو شکر کرد که حکومت ایران میتونه در برابر داعش و هم‌پیمان‌هاش اقدامات محدود کننده و ای بسا سرحوب کننده‌ای بکنه وگرنه معلوم نبود کار‌به کجاها میکشید با حمایتها ی پولی و تسلیحاتی و سیاسی که از داعش میشه !!!

  • faryad

    دفعه اولشان نیست که با پول مردم ایران ٬ اسلحه به این و ان میدهند.  انها عاشق ایجاد تنش در منطقه هستند تا بمب بسازند. پس از اهدای موشک به حماس و حزب اله و سپاه بدر: به گزارش خبرگزاریهای ایران، علی حاجی زاده، فرمانده هوافضای سپاه پاسداران ایران، روز دوشنبه 25 آگوست 2014، گفت در واکنش به آنچه که او تجاوز پهپادی اسراییل به فضای ایران خواند، "تسلیح کرانه باختری را تسریع" خواهد کرد!

  • hasani

    برخى رسانه های احزاب كرد ايرانى از حضور تعدادى از عناصر داعش در مناطق مختلف استان كردستان ایران خبر داده اند. سايت «كوردستان ميديا» وابسته به حزب دموکرات کردستان ایران در گزارشى نوشته است: «پس از حضور پیشمرگەهای اين حزب در جبهەهای جنگ علیه داعش در عراق، گروه‌های تندرو مذهبی در شهرهای بانه، سقز، مریوان و سنندج کردستان با پشتیبانی رژیم ایران اقدام به تبلیغات و پروپاگاندای هدفمند برای داعش می‌کنند!!

  • nader

    به انها اسلحه داده تا کردهای ایران را یاری نکنند: بازداشت مالک یک قنادی در ارومیه به دلیل طراحی کیک خبرگزاری هرانا – «سلام احمدی» صاحب مغازه شیرینی فروشی «لاوان» در ارومیه پس از تفتیش کامپیو‌تر مغازه‌اش و کشف عکس کیکی با طرح پرچم کردستان (پرچم رسمی اقلیم کردستان عراق) بازداشت و به زندان ارومیه منتقل شد. بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، طی هفته گذشته ماموران اداره اماکن شهر ارومیه پس از تذکر چندباره به آقای سلام احمدی برای تغییر نام مغازه اش به دلیل آنکه آن را نامی کردی می دانستند سرانجام به مغازه شیرینی فروشی «لاوان» متعلق به وی مراجعه کرده و پس از تفتیش کامپیو‌تر مغازه، وی را بازداشت و مغازه را نیز پلمپ کردند!!

  • mansour

    زنده باد و پیوندتان مستحکمتر! دیده بگشا ای برادر، تیرگی ها را مپرور آنکه از دامش رهیدی، بر نهاده دام دیگر ( 2 ) دشمنت کین آفریده، کینه از دین آفریده او که از هر در بتازد، بر مه و اختر بتازد ( 2 ) چون تو را آشفته بیند، بر تو آسانتر بتازد ( 2 ) چون تو را آشفته بیند، بر تو آسانتر بتازد ( 2 ) --- کرد و ترک و بلوچ ای دلاور ترکمن، آذری، ای برادر ای عرب، ای عجم، شیعه، سنی ای به هم روز غم یار و یاور ای برادر ای برادر، دام دشمن را مگستر ( 3 ) ای زمهر وطن سینه لبریز خون بر این خاک ویرانه کم ریز میهنم داغ دل دیده بسیار بار اندهش از سینه بردار آذر افشان و شب را سحر کن خانه‌ی فتنه زیر و زبر کن ای برادر ای برادر دام دشمن را مگستر فتنه از بیگانه زاید کار ما از ما گشاید تا به مهر هم نجوشیم جام پیروزی ننوشیم