ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

شکايت پناهجويان از دولت استراليا

پناهجويان ساکن اردوگاه‌ مهاجران در جزيره کريسمس استراليا از طریق وکلای خود روز سه‌شنبه ۲۶ اوت / چهارم شهریورماه از دولت اين کشور به دادگاه عالی ويکتوريا شکايت کردند.

پناهجويان ساکن اردوگاه‌ مهاجران در جزيره کريسمس استراليا از طریق وکلای خود روز سه‌شنبه ۲۶ اوت / چهارم شهریورماه از دولت اين کشور به دادگاه عالی ويکتوريا شکايت کردند.

در حدود ۱۶ هزار پناهجو در هفت ماه نخست سال ۲۰۱۳ به استراليا آمده‌اند.

به گزارش رويترز، اين شکايت، دولت استراليا را به عدم ارائه امکانات بهداشتی مناسب و در معرض خطر قرارگرفتن سلامت افراد در اردوگاه‌ مهاجران در جزيره دورافتاده کريسمس متهم می‌کند.

بر اساس سياست‌های جنجالی دولت محافظه‌کار استراليا، تمام پناهجويان وارد‌شده از طريق دريا از جمله کودکان در جزاير دوردستی همچون اين اردوگاه‌ در شرايط بازداشت نگاه داشته می‌شوند و به آنها اجازه اقامت در استراليا داده نمی شود.

۳۳۴ پناهجو، از جمله ۱۴۸ کودک، در حال حاضر در اين جزيره زندانی هستند.

به گزارش شبکه خبری بی‌بی‌سی، سران کليسا در استراليا سياست بازداشت کودکان را «کودک‌آزاری تحت حمايت دولت» خوانده‌اند.

رويترز نوشت، جیکاب وارگیس، مدير «کانون وکلای موريس بلک‌برن» به خبرنگاران گفت که يکی از اين شاکيان دختری شش ‌ساله است که بر اثر بازداشت يک‌ ساله در جزيره کريسمس، دچار عفونت دندان و لثه، انواع آلرژی، افسردگی، اختلال اضطرابی پس از شوک، شب‌ادراری، و امتناع از خوردن غذا شده است.

وی افزود که «دولت استراليا، کودکی بسياری از کودکان را از آنها سلب کرده است.»

هر سال هزاران پناهجو تلاش می‌کنند تا از طريق دريا و با قایق‌های فرسوده خود را به مرزهای استراليا برسانند، اما با سياست‌های سخت‌گيرانه دولت استراليا روبه‌رو شده‌اند. سیاست‌های دولت استرالیا در چند مورد به شورش پناهجويان در بازداشتگاه‌ها انجاميده است.

اسفندماه سال گذشته اعتراضات پناهجویان ساکن اردوگاهی در جزیره مانوس به خشونت کشیده شد و افزون بر کشته شدن رضا براتی، پناهجوی ۲۳ ساله کُرد ایرانی، ۷۷ پناهجوی دیگر نیز زخمی شدند.

در حدود ۱۶ هزار پناهجو به‌وسیله ۲۲۰ قايق در هفت ماه نخست سال ۲۰۱۳ به استراليا آمده‌اند، اما دولت می‌گويد که از ماه دسامبر تاکنون فقط يک قابق به‌شکل «غيرقانونی» وارد استرالیا شده است.

به گزارش بهنام دارايی‌زاده گوش دهيد: وضعيت نگران‌کننده پناهجويان تبعيدی در استراليا

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • آرمان شهر | Armanshahr| بنیاد آرمان شهر | هفت روزنامه بین المللی- شماره 62

    […]  در باره برآمدن داعش از تهاجم آمریکا به عراق و ویرانی ملت دمکراسی اکنون ۲۵ آگوست ۲۰۱۴ نظریات ویجای پراشاد[۳] ـ جان مک کین می گوید سربازان آمریکایی باید به جنگ زمینی بروند. آنها پیشتر کوشیده اند پیشینیان داعش یعنی القاعده را شکست بدهند. بازی خطرناکی در جریان است که هیلاری کلینتون، جمهوریخواهان و تونی بلر در آن شرکت دارند. آنها می گویند داعش فرزند جنگ در سوریه است. می خواهند انکار کنند که ریشه های داعش در ویرانی کشور عراق در تهاجم آمریکا در سال ۲۰۰۳ است. ویران کردن یک کشور ساده است. صد سال طول کشید تا عراقی ها نهادها را بسازند. آمریکایی ها ظرف یک بعدازظهر همه را نابود کردند. داعش در سال ۲۰۰۶ متولد شد. او متولد دیروز نیست. محصول جنگ عراق است. شکایت پناهجویان از دولت استرالیا […]