ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پشت هم مثل دیوار

شورش زندانیان قزلحصار علیه حکم اعدام

ویدیویی از شورش زندانیان معترض در ۲۶ مردادماه سال جاری علیه اجرای احکام اعدام در واحد دو زندان قزلحصار

تارنمای «هرانا» اخیرا ویدیویی از شورش زندانیان معترض در ۲۶ مردادماه سال جاری علیه اجرای احکام اعدام در واحد دو زندان قزلحصار را منتشر نمود.

این اعتراضات در نهایت با کشته و زخمی شدن تعداد نامعلومی از زندانیان معترض پایان یافت.

به گزارش هرانا، ۲۶ مردادماه در پی اقدام به انتقال دستکم ۱۴ زندانی محکوم به اعدام برای اجرای حکم، زندانیان ساکن واحد ۲ این زندان که اکثرا تحت حکم اعدام هستند دست به اعتراض و شورش زدند. این زندانیان با یگان حفاظت زندان درگیر و خواستار توقف اجرای احکام اعدام شدند. یگان حفاظت زندان قزلحصار و نیروهای امدادی برای مقابله با شورش زندانیان از سلاح گرم و گاز اشک آور در حجمی بالا استفاده کردند. این موضوع منجر به کشته و زخمی شدن تعداد نامشخصی از زندانیان که حداقل ده تن گزارش شده‌اند شد. بنا بر این گزارش در روز مذکور که خانواده‌های زندانیان نیز با تجمع در مقابل این زندان خواسته‌ای مشابه را مطرح کردند که با این اعتراض مسالمت آمیز نیز بوسیله نیروهای انتظامی و نیز استفاده از ماشین‌های آب پاش و در مواردی بازداشت معترضین برخورد شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • شهرام

    شورش در مجهزترین زندانهای دنیا می تواند به این وضع ختم شود. البته جایی که زندانی های محکوم به مرگ را در تراکم بالا نگاهداری می کنند باید مراقبت بیشتری بشود زیرا این انسانهای مستاصل چیزی برای از دست دادن ندارند. شخصا موافق حکم اعدام نیستم ولی فعلا که هست و باید تدارکات لازم را برای تبعات آن را دید. هموطنان ملون و احساساتی خود را هم می شناسم. یک دقیقه جو گیر می شوند و برای سرنوشت یک محکوم به مرگ زاری می کنند و دقیقه ای دیگر در زیر خبر یک تجاوز یا قتل بدون هیچ مکثی از تمام مسئولان دنیا تقاضای اجرای حکم اعدام برای یک متهم ( نه مجرم) را دارند و هزار هزار به اتفاق عهد و عیال برای تفرج به میدان اعدام می روند. خدا را شکر که به شهروندان ایران خیلی اجازه نمی دهند در کسوت ژوری قضاوتی بکنند که نتیجه بس مصیب بار خواهد بود.

  • sina

    مردم ایران را در زندان بزرگ حبس کرده اند بدون فراهم کردن شرایط اولیه زندگی مثل کارو حق زندگی کردن و امیدوار بودن به اینده......