ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

زنان تنها یک دهم درآمد جامعه را دارند

نیمی از جمعیت کشور که دو سوم فعالیت‌های روزمره را برعهده دارند زنان هستند، ولی تنها یک دهم درآمدها و یک درصد مالکیت‌ها را برعهده دارند.

به گفته فهیمه فرهمندپور مدیرکل دفتر زنان و خانواده وزارت کشور، نیمی از جمعیت کشور که دو سوم فعالیت‌های روزمره را برعهده دارند زنان هستند، ولی تنها یک دهم درآمدها و یک درصد مالکیت‌ها را برعهده دارند.

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا)، فهیمه فرهمندپور درهمایش یک روزه زن، هنر، صنعت و توسعه ملی در بوشهر با اشاره به نقش زنان در تولید ثروت و خدمات، ساماندهی فعالیت‌های پراکنده آنان در قالب یک ساختار و تشکیلات را ضروری دانست و گفت: «نیمی از جمعیت کشور که دو سوم فعالیت را برعهده دارند زنان هستند ولی تنها یک دهم درآمدها و یک درصد مالکیت ها را برعهده دارند.»

مدیرکل دفتر زنان و خانواده وزارت کشور با اشاره به اینکه  مشکلاتی که زنان دارند ناشی از فرهنگ و نگاه سنتی گذشتگان است، گفت: «امروز با تغییر معیارها به جای قدرت بدنی و اقتدار افراد، هوش، ابتکار و خلاقیت آنها مطرح است.»

«عدم تقارن جنسیتی» یکی از مشکلات بازار کار در ایران است. چندی پیش شهیندخت مولاوردی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، درباره وضعیت نامناسب اشتغال زنان گفت: «حدود ۱۲ درصد زنان ایرانی، شاغل هستند و این آمار در خوشبینانه‌ترین حالت ۱۴ درصد است. از سوی دیگر سه درصد نمایندگان مجلس را زنان تشکیل می‌دهند و ۱/ ۱۲ درصد زنان، سرپرست خانوار هستند که ۸۲ درصد آنان بیکارند.»

به گفته وی ایران به سمت زنانه شدن سرپرستی خانوار، سالمندی زنان و همچنین زنانه شدن فقر پیش می‌رود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.