ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«عبدالرئوف ريگی، رهبر جيش‌النصر کشته شد»

العربیه اعلام کرد عبدالرئوف ريگی، رهبر گروه شبه‌نظامی جيش‌النصر در پاکستان کشته شده است. جيش‌النصر با جدا شدن از جیش‌العدل شکل گرفت. هنوز معلوم نیست عامل قتل ریگی چه گروهی است.

عبدالرئوف ريگی، رهبر گروه شبه‌نظامی جيش‌النصر در خاک پاکستان کشته شد.

تلویزیون ایران این تصویر را از عبدالرئوف ریگی (وسط) منتشر کرد.

يک منبع که نامش فاش نشده به العربيه گفت که ريگی روز پنجشنبه ششم شهريور در شهر کويته پاکستان کشته شده است.

هنوز جزئيات بيشتری در اين‌ زمینه اعلام نشده و معلوم نيست که رهبر جيش‌النصر چگونه و به دست چه گروهی کشته شده است.

عبدالرئوف ريگی برادر عبدالمالک ريگی رهبر پيشين گروه جندالله بود که مشی مسلحانه را برای مبارزه با جمهوری اسلامی ايران در استان سيستان و بلوچستان برگزيده بود. عبدالمالک ريگی توسط نيروهای امنيتی جمهوری اسلامی ايران دستگير و در زندان اوين تهران اعدام شد.

جيش‌النصر پس از ماجرای گروگان‌گيری سربازان ايرانی به ‌وسيله گروه جيش‌العدل در اسفندماه سال گذشته و در پی اختلاف های داخلی اين گروه بر سر اعدام گروهبان مرزی ايران، به رهبری عبدالرئوف ريگی تأسيس شد.

در بيانيه ماه مه گذشته «جيش‌النصر ايران» آمده بود: «جيش‌النصر يک جنبش اسلامی است که معتقد به ارزش‌های اسلامی از جمله جهاد يا به عبارتی جنگ مسلحانه عليه نظام جمهوری اسلامی است و در مقاومت، خود را متعهد به پاسداری از ارزش‌های اسلامی می‌داند و بر اعتدال و ميانه‌روی و امت وسط تاکيد دارد.»

عبدالرئوف ريگی چندی پيش در گفت‌وگويی با «العربيه» در رابطه با اختلاف های ميان دو گروه جيش‌العدل و جيش‌النصر بر سر خط مشی سياسی گفته بود: «اختلاف بر سر روش کار و همچنين اختلاف نظريات بود زيرا برنامه کاری ما هدف قرار دادن اساس و بنياد نظام و سرکردگان نظام هستند که به اميد خداوند به‌زودی فعاليت‌ها آغاز خواهد شد.»

وی افزوده بود: «در مورد روش کار بنده معتقد به تقسيم کار و تشکيل مجموعه‌ها و تقسيم اختيارات و عدم تمرکز، ارج نهادن به شورا و گسترش فعاليت مجموعه‌ها بودم، که با مخالفت برخی مواجه شد و يک ماه پيش تشکيل جلسه داديم تا مشکل حل گردد و شورايی تشکيل شد، اما مصوبات شورا اجرا نگرديد و ما نهايتا تصميم گرفتيم جدا شويم.»

در همين حال جيش‌العدل نيز با انتشار بيانيه‌ای، دست داشتن خود در ترور عبدالرئوف ريگی را رد کرده و گفته است که «اختلاف سليقه‌ها و مشکلات به آن اندازه نبوده که منجر به کشتار و يا درگيری فی‌مابين شود.»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.