ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سازمان ملل: نیمی از جمعیت سوریه از خانه‌های خود گریخته‌اند

جنگ سوریه میلیون‌ها نفر را از خانه‌های خود رانده است. بنا بر تخمین کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان، در حال حاضر نیمی از جمعیت سوریه از کاشانه‌های خود گریخته‌اند.

شرایط پناهندگان جنگ داخلی سوریه هر لحظه دشوارتر می‌شود. به گفته سازمان ملل متحد، نزدیک به نیمی از مردم سوریه به‌دلیل خشونت‌ها در این کشور راه فرار را برگزیده و آواره شده‌اند.

به‌گزارش خبرگزاری فرانسه، کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان (UNHCR) می‌گوید حدود سه میلیون نفر از سوری‌ها به خارج از کشور گریخته‌اند. از این میان، یک میلیون نفر در طول یک سال گذشته سرزمین خود را ترک کرده‌‌اند. همچنین شش میلیون و ۵۰۰ هزار نفر نیز در داخل سوریه آواره شده‌اند.جمعیت سوریه در کل ۲۰ میلیون نفر است.

آنتونیو گوترز، کمیسر عالی پناهندگان سازمان ملل در این‌باره می‌گوید: «بحران سوریه به بزرگترین وضعیت اضطراری بشری در دوران ما تبدیل شده اما جهان از کمک به مردم و کشورهایی که آوارگان به آن‌ها پناه برده‌اند ناتوان است.»

به‌گفته آنتونیو گوترز «واقعیت تلخ آن است که کمک‌های تاکنونی خیلی کم بوده است.» تاکنون ۳/۱ میلیارد یورو کمک مالی جمع شده که تا پایان سال جاری و برای گذران پناهجویان در زمستان آینده، به ۱/۵ میلیارد یوروی دیگر نیاز است.

نیمی از پناهجویان سوری کودک‌اند

کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان می‌گوید پناهجویانی که از مرزها عبور کرده‌اند اغلب کاملاً خسته، شوک‌زده، مضطرب و بدون پول و پس‌انداز هستند. بیشتر آن‌ها دست‌کم یک سال است در سفر بی‌پایان از این روستا به روستایی دیگر هستند تا خود را سرانجام به کشور دیگری برسانند.

سازمان ملل می‌افزاید، با این حال خروج از کشور به‌طور فزاینده‌ای دشوار می‌شود. خانواده‌ها مجبورند یا به مأموران مرزی رشوه بپردازند و یا به قاچاقچیان پولی بدهند تا بتوانند خود را به کشورهای همسایه برسانند. بیش از نیمی از این افراد کودک هستند.

بر اساس آمار سازمان ملل حدود یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر پناهجوی سوری در لبنان به‌سر می‌برند. این تعداد در ترکیه ۸۱۵ هزار نفر و در اردن ۶۰۰ هزار نفر است. در این اردوگاه‌های پناهندگی قیمت مواد غذایی به‌شدت گران شده است. برای مثال قیمت نان نسبت به سال گذشته بیش از ۱۰ برابر شده است.

عملیات کمک‌رسانی سازمان ملل به سوری‌های پناهنده، بزرگترین عملیات در ۶۴ سال اخیر بوده است.

از زمان آغاز اعتراضات مسالمت‌آمیز علیه حکومت بشار اسد در سال ۲۰۱۱ تاکنون ۱۹۱ هزار نفر کشته شده‌اند. در این کشور نیروهای دولتی با گروه‌های شورشی از جمله «ارتش آزاد سوریه» و همچنین «دولت اسلامی» (داعش) می‌جنگند. در این مدت هر دو طرف مرتکب جنایت‌های متعددی شده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • آرمان شهر | Armanshahr| بنیاد آرمان شهر | هفت روزنامه بین المللی- شماره 62

    […] […]