ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

هشدار نسبت به «چرنوبیل دوم» در منازعه شرق اوکراین

کارشناسان اتمی و کنشگران «گرین پیس» نگرانند که گسترش دامنه جنگ در شرق اوکراین به تاسیسات هسته‌ای زاپوروژیه (Saporoschje) آسیب بزند. این نیروگاه به اندازه کافی ایمن و حفاظت‌شده نیست.

کارشناسان اتمی و کنشگران «گرین پیس» نگرانند که گسترش دامنه جنگ در شرق اوکراین به تاسیسات هسته‌ای زاپوروژیه (Saporoschje) آسیب بزند. این نیروگاه به اندازه کافی ایمن و حفاظت‌شده نیست.

تاسیسات Saporoschje شش رآکتور دارد و بزرگترین نیروگاه اروپا محسوب می‌شود

سازمان زیست محیطی "گرین پیس"، تشدید منازعات مسلحانه در شرق اوکراین را تهدیدی فزاینده نسبت به یک رآکتور سوخت اتمی  در منطقه دانست. جبهه نبرد نیروهای دولتی اوکراین و شورشیان جدایی‌طلب از تاسیسات زاپوروژیه  تنها ۲۰۰ کیلومتر فاصله دارد.

نیروگاه‌هایی که در زمان حکومت شوراها ساخته شده‌‌‌اند، به اندازه کافی در برابر حملات مسلحانه و ناامنی مصونیت ندارند و نیروگاه یاد شده نیز در شمار این تاسیسات است. درگیری با سلاح‌های زرهی، موشک، بمب و نارنجک در شعاع ۲۰۰ کیلومتری این نیروگاه، می‌تواند آتش یک فاجعه را بیفروزد.

حمله به تاسیسات تامین برق یا شبکه‌ برق نیز می‌تواند پیامدهای وحشتناکی در به هم خوردن سیستم سرمایش نیروگاه داشته باشد؛ شبیه همان چیزی که در فوکوشیما روی داد.

سازمان زیست محیطی «گرین پیس» و انجمن‌هایی چون انجمن آلمانی "امنیت رآکتورها و تاسیسات اتمی" شرایط منطقه را با دقت دنبال می‌کنند. انجمن یاد شده، تاکید کرده که ابراز نگرانی پیرامون خطرات احتمالی علیه نیروگاه زاپوروژیه (Saporoschje)به معنای ایجاد هراس نیست، بلکه جنبه هشدارآمیز و پیشگیرانه دارد.

اوکراین دارای ۱۵ نیروگاه هسته‌ای، رآکتورهای تحقیقاتی و زباله‌های اتمی بسیار سمی و آلوده است. تاکنون در هیچیک از کشورهای در حال جنگ در جهان، این میزان تاسیسات اتمی وجود نداشته است.

اوکراین هم‌چنان پس از ۲۸ سال از وقوع فاجعه چرنوبیل، از پیامدهای آن رنج می‌برد. این نیروگاه که در نزدیکی مرز روسیه سفید قرار داشت، در ۲۶ آوریل سال ۱۹۸۶ منفجر شد.

شهر پریپیایت با نزدیک ۵۰ هزار سکنه به طور کامل تخلیه شد و تا امروز متروک مانده است. زلزله ژاپن در سال ۲۰۱۱ نیز به فاجعه‌ای در نیروگاه فوکوشیما منجر شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.