ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

در پايان هفته دولت

دفاع حسن روحانی از دستاوردهای دولت یازدهم

در آخرین روز هفته دولت، روحانی در حالی از عملکرد دولت خود در چهارمین نشست با خبرنگاران دفاع کرد که کمتر سخنی از سیاست داخلی ایران به میان آمد.

حسن روحانی، رئيس‌جمهوری ایران در پايان هفته دولت به دفاع از دستاوردهای دولت یازدهم پرداخت. بيشتر سخنان او در اين نشست به حوزه‌های اقتصادی، کشاورزی، محيط زيست و سياست‌ خارجی اختصاص يافت.

روحانی اعلام کرد که دولتش از هيچ يک از وعده‌هايی که به مردم داده‌ عقب نخواهد ‌نشست

حسن روحانی در آغاز چهارمين نشست خبری خود با خبرنگاران، درباره نرخ تورم در ايران گفت: «دولت موفق شده، تورم را در طول يک سال گذشته مهار کند و به وعده‌ای که به مردم داده بوده به نوعی پاسخ دهد. قرار بود تا پايان امسال تورم ۱۲ ماهه را به ۲۵ درصد برساند و امروز آخرين آمار ما می‌گويد تورم ۲۳/۲ بوده است. ضمن اينکه تا پايان سال تورم کمتر از ۲۰ درصد خواهد بود پس بهتر از وعده‌ای که به مردم داده شده محقق خواهد شد.»

او که سخنرانی خود را با تمرکز بر مسائل اقتصادی آغاز کرده بود اعلام کرد، تلاش بر اين بود که در سال ۹۲ از رشد منفی کاسته شود. در سال ۹۱، رشد منفی ۷.۶ درصد بوده و در سال ۹۲ به منفی ۱.۱ رسيده است.

رئيس دولت یازدهم اضافه کرد، بودجه عمرانی در پنج ماهه اول امسال نسبت به سال گذشته بيش از سه برابر و بودجه استانی ۱۳ برابر شده است.

با اين حال وی تأکيد کرد که کشورش همچنان در شرايط تحريم به سر می‌برد.

در ادامه اين نشست روحانی مسئله محيط زيست را پيچيده و مشکل دولت یازدهم خواند. او گفت که در اين زمينه قدم‌هايی برداشته شده، ازجمله اینکه آلودگی شهرهای بزرگ با عرضه بنزين بهتر کاهش يافته است.

«برنامه سلامت دولت بی‌سابقه بود»

روحانی افزود: «در زمينه سلامت، دولت کار بزرگی را شروع کرده که در تاريخ ايران بی‌سابقه بوده است. ما اين کار را ادامه می‌دهيم تا بار مردم برای درمان سبک شود.»

روحانی تأکيد کرد کسانی که در شهرهای بزرگ بستری می‌شوند، زير ۱۰ درصد و آنان که در شهرهای کوچک بستری می شوند، زير پنج درصد از مبلغ درمان را پرداخت می‌کنند.

او تاکید کرد که شکاف‌های سياسی و اجتماعی را کاهش خواهيم داد و بدین ترتیب جناح‌ها و احزاب و فعالان سياسی در چارچوب قانون اساسی می‌توانند ادامه کار بدهند.

رئيس جمهوی ایران اعلام کرد که «مصصم است که شکاف ميان اقوام و مذاهب و اديان»، زير «چتر ايران و قانون اساسی» کاهش یابد.

او گفت: «از هيچ يک از وعده‌هايی که به مردم داده‌ايم عقب نخواهيم ‌نشست و جايی که مجبور باشيم مسيرمان را عوض کنيم حتماً مردم را مطلع خواهيم کرد.»

روحانی در پايان این نشست که به صورت زنده از صدا و سیمای ایران پخش می‌شد، در زمينه سياست خارجی گفت مردم ما می‌خواهند با ديگر ملت‌ها رابطه مسالمت‌آميز داشته باشند. او تاکید کرد که دولتش برای نزديک شدن به کشورهای منطقه و به ويژه دولت‌های همسايه تلاش خواهد کرد.

رئیس دولت یازدهم خاطر نشان کرد اگر زياده‌خواهی در کار نباشد و صداقت در کار باشد، مبنای ما مذاکره با ۱ + ۵ خواهد بود. همچنین ابراز اميدواری کرد که ملت ايران به زودی از «تحريم‌های ظالمانه» رها شود.

روحانی که در روز «مبارزه با تروريسم» در ايران سخن می گفت با يادآوری عزم ايران برای مبارزه با تروريسم افزود: «ما به حمايت عراق، فلسطين و لبنان ادامه خواهيم داد.»

پس از پايان سخنان رئيس دولت يازدهم، او به پرسش‌های خبرنگاران پاسخ داد.

پاسخ روحانی به پرسش‌های خبرنگاران

روحانی در پاسخ به پرسش روزنامه کيهان در زمينه سخنان چند روز پیش علی خامنه‌ای، رهبر ایران درباره لزوم موضع‌گیری مسئولان دولتی نسبت به «فتنه» خاطر نشان کرد،  در مورد مسائلی که در سال‌های گذشته منظور است، کسی که محکوميت دارد و محکوميتش برای آن است که از حقوق اجتماعی محروم شود، ما به قانون عمل می‌کنيم. اما نمی‌پذيريم که بر اساس يک عکس يا توهم کسی محکوم شود. او اضافه کرد « اگر کسی بگويد کسی کجا بوده يا کجا می‌خواسته باشد ما به اين موضوعات توجه نمی‌کنيم.»

او در پاسخ به پرسشی درباره تحريم‌های آمريکا نيز بيان کرد که اين تحريم‌ها با روح توافق ژنو مغايرت دارد.

رئیس جمهوری ایران همچنين برای سفر به نيوريورک اعلام کرد که هنوز تصميمی ندارد و برنامه‌ای نيز برای ديدار با باراک اوباما رئيس جمهور آمريکا در نظر نگرفته است.

روحانی درباره کارشکنی دربرابر دولت یازدهم نیز گفته چنین احساس نکرده‌ که استیضاح مجلس به سبب اختلال در کار دولت بوده.

او مجدداً هشدار داد: «اگر کسی با لباس نقد بخواهد تخریب کند ما این لباس را از تن آن‌ها در خواهیم آورد.» وی ادامه داد «اقلیت حق تخریب ندارد.»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • donya

    قابل توجه همه دنیا: دروغ گفتن وفریب دادن مردم و جامعه بین المللی در این حکومت (جنایتکار) یک وظیفه شرعی محسوب میشود. تاکید میکنم "یک وظیفه شرعی". در انتخابات قبلی برای این رژیم مسلم بود که با این ترفند (روباه بنفش) مردمی که در تا خرخره در مشکلات اقصادی فرو رفته اند، دوباره گول خواهند خورد و پای صندوقها خواهند آمد. اختلافات فعلی موجود در حکومت بازی بیش برای فریب مردم و گرم نگاه داشتن تنور این حکومت نیست. از نظر من این حکومت با هر ترکیبی و تحت هر ریاستی مردود است!!

  • samad

    مسبب «تحریم‌های ظالمانه»کی بوده؟  چرا پارچین را برای بازدید اژانس  باز نمیکنید؟

  • faryad

    و پول صادراتنفت ٬ اسلحه و موشک شده و به یمن و غزه و عراق و سوریه و افریقا و....فرستاده شده و یا به جیب گشاد بعضی ها رفته ؟!

  • faryad

    بروید رشد امارات و قطر و هند و مالزی و اندونزی و سنگاپور و مالزی و ترکیه و......... را ببینید...بعد از رشد حرف بزنید.... برای مثال درهند در هرروز ۲۵ کیلومتر بزرگراه جدید احداث میشود... در اقثصاد وابسته به دولت و ارگانها و بدون برنامه ریزی و بدون قانون و امنیت حرف از رشد بیشتر بشوخی میماند!