ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«نجات برخی فرماندهان جنگ از دادگاه نظامی با کمک هاشمی رفسنجانی»

در هشتادمین سالگرد تولد هاشمی رفسنجانی، مشاور او نوشته هاشمی در آخر جنگ، جلوی محاکمه برخی فرماندهان جنگ هشت ساله که اکنون از وی انتقاد می‌کنند را در دادگاه نظامی گرفته است.

غلام‌علی رجايی، مشاور رئيس مجمع تشخيص مصلحت می‌گويد اکبر هاشمی رفسنجانی، رئيس مجمع گفته که جلوی محاکمه شماری از فرماندهان جنگ هشت ساله ايران و عراق را در دادگاه نظامی گرفته است.

رجايی يکشنبه نهم شهريور، در يادداشتی به مناسبت ۸۰ سالگی هاشمی رفسنجانی در روزنامه شرق نوشت که رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، دو هفته قبل در يک ديدار خصوصی در پاسخ به فردی که نامی از وی برده نشده گفته است: «اخيراً کسی غير منصفانه ادعا کرده بود هاشمی از همان دوره امام برای بعد از امام نقشه می‌کشيد و به‌دنبال کسب قدرت برای خود بود، اشاره‌ای کرد و بدون اينکه نامی از او ببرد، گفت يکی از فرماندهان که من آخرين بار او را خوب نجات دادم اين روزها می‌بينم گاهی حرف‌هايی می‌زند.»

هاشمی افزوده است: «حتی در آخر جنگ (سال ۱۳۶۸) که امام دادگاه رسيدگی به تخلفات فرماندهان را زير نظر من تشکيل دادند که متشکل از چند نفر از قضات برجسته بودند و زير نظر من کار می‌کردند، من اجازه ندادم که دادگاه نظامی با اين نيروها که با خلوص جنگيده بودند و البته گاهی هم ضعف نشان داده بودند، برخورد کند.»

رجايی گفته است:‌ «[هاشمی رفسنجانی]عملاً می‌گفت وی باعث نجات جان آن‌ها شده است ولی حالا اين‌گونه با او رفتار می‌کنند.»

مشاور رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام درباره نام اين فرماندهان توضيحی نداده است.

رجايی همچنين به ديدگاه‌های «فقهی و حکومتی منحصر به فرد» هاشمی رفسنجانی نيز اشاره کرده و «تشکيل شورای فقهی مراجع در اداره حکومت» را به عنوان يکی از اين ديدگاه‌ها نام برده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • شهرام

    وقتی می گوید "نجات جان" یعنی جرم طرف بارز بوده و محکومیتش قطعی و به این ترتیب این مسئول اجرای فرمان "اَمام" مانع اجرای عدالت شده و خون هزاران جوان کشته شده در جنگ پایمال. این پز بود یا اعتراف به جرم؟ هر چه بیشتر دهان باز می کنند بیشتر گند کارشان در میاید. یک نفر آدم سالم در این گله ی اوباش نخواهید یافت کاش آن اندک درصدی از مردم که هنوز به این سیستم اعتقاد قلبی دارند اینقدر کر و کور و*** نبودند و معنای این حرف ها را می گرفتند

  • هاشم

    رحیم صفوی این حرفو زده بود

  • جانباز

    رحیم تپه !