ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اتحاديه اروپا روسيه را به اعمال تحريم‌های بيشتر تهديد کرد

با وجود تهدید به تحریم‌های بیشتر، اروپا به دليل هراس اقتصادهای بحران‌زده‌اش از نتايج اين تحريم‌ها، ضرب‌الاجل و شرايط مشخصی برای روسیه وضع نکرده است.

اتحاديه اروپا روسيه را به اعمال تحريم‌های بيشتر تهديد کرد.

اتحادیه اروپا به دليل اقتصاد بحران زده و هراس از نتايج تحريم‌های تازه، ضرب‌الاجلی برای روسيه وضع نکرد

اتحادیه اروپا از روسيه خواسته است تا سياست‌های خود را در بحران شرق اوکراين تغيير دهد و از ادامه «دخالت نظامی» در اين کشور بپرهيزد. همچنین اتحاديه اروپا مسکو را تهدید کرد که در صورت عدم تأمين این خواسته‌ها تحريم‌های بيشتری را برای این کشور در نظر خواهد گرفت.

عدم تعیین ضرب الاجل برای روسیه

به گزارش خبرگزاری «رويترز»، در اجلاس اتحاديه اروپا در بروکسل در روز يکشنبه ۳۱ اوت، معين شد که ظرف يک هفته فهرست تحريم‌های جديد علیه روسیه آماده و ارائه شود. با اين حال، به دليل هراس اقتصاد بحران‌زده اروپا از نتايج اين تحريم‌ها، ضرب‌الاجل و شرايط دقيق و مشخصی برای پوتين، رئيس‌جمهوری روسيه وضع نشده است.

همزمان پترو پروشنکو در سخنرانی مفصلی در توضيح وقايع رخ‌داده در شرق اوکراين، هشدار داد که اگر نظاميان روسيه به پيشروی‌های خود در خاک اين کشور برای حمايت از شورشيان هوادار مسکو ادامه دهند، بروز «جنگی تمام‌عيار» قريب‌الوقوع خواهد بود.

همچنين آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان که قدرتمندترين رهبر کنونی اروپا به شمار می‌آيد، در اين اجلاس با اشاره به فرصت يک‌هفته‌ای برای تعيين فهرست تحريم‌ها گفت: «اگر وضعيت کنونی باقی بماند يا اوضاع بدتر شود، درباره اعمال تحريم‌های جديد تصميم گرفته خواهد شد.» وی افزود که تمام بخش‌های کسب و کار روسيه می‌توانند هدف اين تحريم‌ها قرار بگيرند.

مرکل تأکيد کرد که پوتين بايد برای احتراز از اين تحريم‌ها دست به عملی مشخص بزند.

اروپايی غيريکپارچه در برابر پوتين

برخی از دولت‌های اتحاديه اروپا با وضع تحريم‌های جدید علیه روسیه مخالفند. روبرت فيکو، نخست‌وزير اسلاوکی در اجلاس روز يکشنبه، این تحريم‌ها را «بی‌معنا و غيرسازنده» خواند و تهديد کرد که اگر تحريم‌ها با منافع ملی کشور او، از جمله دسترسی به گاز روسيه، در تقابل باشند، تصويب آنها را «وتو» خواهد کرد.

همچنين هرمان وان رامپوی، رئيس سابق شورای اتحاديه اروپا که جانشين وی در همين اجلاس مشخص شد، تأکيد کرد که تحريم‌ها می‌تواند برای دولت‌های عضو، همراه با دردسر باشد. وی اين دردسرها را «هزينه‌‌ای» دانست که «بايد پرداخت کرد».

انتخاب مسئولان جديد اتحاديه اروپا در سايه تحريم‌های جديد

در اجلاس روز يکشنبه دونالد توسک، نخست‌وزير لهستان، به عنوان رئيس جديد شورای اتحاديه اروپا برگزيده شد. او فعال سابق دانشجويی در دوران جنگ سرد در لهستان است که عضو جنبش ضد کمونيستی «اتحاد» بود. او و بسياری ديگر از کشورهای استقلال‌يافته از شوروی سابق نسبت به افزايش دوباره نفوذ روسيه در شرق اروپا نگران هستند.

از سوی ديگر، فدريکا موگرينی، وزير امور خارجه ايتاليا نيز به عنوان مسئول جديد سياست خارجی اتحاديه اروپا انتخاب شد. او درباره تحريم‌های جديد عليه روسيه تنها راه حل بحران اوکراين را «ديپلماسی» خواند، درحالی‌که کشورش ايتاليا در وضعيت رکود اقتصادی به سر می‌برد و به‌شدت نيازمند گاز روسيه است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.