ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حسن روحانی: نمی‌توانیم دروازه‌های دنیا را به روی نسل جوان‌ ببندیم

حسن روحانی رئیس دولت یازدهم گفت: ««امروز اولین شرط ورود به دانشگاه‌های خارج از کشور استفاده قوی و درست از اینترنت است. در غیر این صورت نمی‌توان دانشجو بود.»

حسن روحانی رئیس جمهوری ایران گفت: «ما از آن دورانی که رادیو را در قفسه می‌گذاشتند عبور کرده‌ایم و نمی‌توانیم دروازه‌های دنیا را به روی نسل جوان‌مان ببندیم.»

روحانی: امروز اولین شرط ورود به دانشگاه‌های خارج از کشور استفاده قوی و درست از اینترنت است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حسن روحانی، دهم شهریورماه سال جاری در اجلاس روز جهانی مساجد، با اشاره به اینکه رسالت روحانیت امروز سخت‌تر و سنگین‌تر شده است، بر اهمیت «میانه‌روی در دنیای امروز» و اینکه  نسل جوان ما به چنین ضرورتی نیاز دارد تاکید کرد و گفت: «ما نمی‌توانیم دروازه‌های دنیا را به روی نسل جوان‌مان ببندیم. این درست است که می‌گویند نسل جوان را باید از آب مسموم یا هوای مسموم بر حذر داشت، اما چه کنیم که هوا آنچنان آلوده است که تنها با ماسک قوی می‌توان در برابر این آلودگی ایستاد.»

وی گفت که «نسل جوان ما نیاز به توان و قدرت ایستادگی در برابر فضاهای آلوده را دارد» و ادامه داد: «ما از آن دورانی که رادیو را در قفسه می‌گذاشتند عبور کرده‌ایم و نمی‌توانیم دروازه‌های دنیا را به روی نسل جوانمان ببندیم.»

رئیس دولت یازدهم با اشاره به گسترش وسایل ارتباط جمعی اینترنتی در دنیای امروز گفت: «زمانی اگر مومنی در خانه‌اش رادیو داشت آن رادیو را در قفسه می‌گذاشت در آن را قفل می‌کرد تا همسر و فرزندش آن رادیو را در ساعاتی که نباید باز نکند.»

وی با طرح این پرسش که «مگر می‌شود در دنیای امروز این ابزار را کنار بگذاریم»، گفت: «امروز اولین شرط ورود به دانشگاه‌های خارج از کشور استفاده قوی و درست از اینترنت است. یعنی در غیر این صورت نمی‌توان دانشجو بود چه برسد به این که اندیشمند شد.»

روحانی، ضرورت بهره‌گیری از رسانه‌های اینترنتی را «هوشیاری»، «بیداری» و «هدایت نسل جوان» دانست و گفت: «در این راستا دولت در بحث فرهنگی وظایفی را بردوش خود احساس می‌کند، اما بار اصلی فرهنگ بر دوش روحانیون و فرهیختگان و اصحاب فرهنگ است و حتماً دولت در فهم مسائل دینی و فرهنگی به اندازه‌ عالمان حوزه و دانشگاه آشنایی ندارد و حتماً نسبت به موازین دینی و احکام اسلامی نیز باید از مراجع و بزرگان و اندیشمندان استفاده کند. ضمن این که مراکز علمی و تحقیقاتی به طور قطع در بسیاری از امور پیشتازند.»

افزایش سرعت اینترنت و مخالفت‌ نیروهای سنتی

موضوع افزایش سرعت اینترنت در ایران این روزها با مخالفت‌ نیروهای سنتی روبه‌رو شده است.

مجلس ایران محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات را فراخوانده تا درباره پیامدهای افزایش سرعت اینترنت توضیح دهد

روز ششم شهریور اعلام شد که کمیسیون فرهنگی مجلس ایران محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات را فراخوانده تا درباره پیامدهای افزایش پهنای باند و سرعت اینترنت توضیح دهد، اما از توضیحات وی قانع نشده است. نصرالله پژمان‌فر، عضو این کمیسیون گفت اگر این روند ادامه یابد وزیر ارتباطات استیضاح خواهد شد.

آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی، از مراجع دینی شیعه، روز سوم شهریورماه در پاسخ به یک استفتاء ارائه خدمات اینترنت پرسرعت در ایران را برخلاف شرع و موازین اخلاق دینی دانست.

در این استفتاء ازجمله «آسیب‌های» خدمات اینترنت پرسرعت چنین عنوان شده بود: «دسترسی آسان به مطالب، فیلم‌ها و عکس‌های ضداخلاقی و ضدانسانی، شایعه‌پراکنی و فتنه‌انگیزی، تضعیف بنیان خانواده، جاسوسی و فروش اطلاعات محرمانه کشور و خانواده‌ها و امثال آن.»

مکارم شیرازی، ضمن اشاره به «آسیب‌های» یادشده در این استفتاء، نوشت: «با عنایت به این‌که مجوزهای قانونی برای این کار گرفته نشده و مخالفت با قوانین جمهوری اسلامی جایز نیست و با توجه به این‌که شبکه ملی اطلاعات که می‌تواند بسیاری از مشکلات را حل کند فراهم نشده به یقین اقدام بر این کار عجولانه یعنی خدمات اینترنت پرسرعت همراه و کلیه خدمات نسل سوم و بالاتر، کاری برخلاف شرع و برخلاف موازین اخلاقی و انسانی است.»

وزیر ارتباطات در پاسخ به این نگرانی‌ها اعلام کرد که بخش ارسال عکس و تماس تصویری تا زمان تهیه «پیوست فرهنگی» مسدود است.

وی گفت: «در مورد مسائل مهمی که نیاز به تدوین پیوست فرهنگی دارد معاونت برنامه‌ریزی موظف است آن را به دولت اعلام کند و دولت نیز موظف به تهیه پیوست مربوط است.»

وزیر ارتباطات تأکید کرد: «در این وزارت ما به دنبال آن هستیم که مسائل اخلاقی و فرهنگی را در اولویت خود قرار دهیم و تا زمانی که پیوست فرهنگی مربوطه امضاء نشود، تمام خدمات مثل دو سال قبل ارائه می‌شود.»

حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران، خردادماه سال گذشته درباره اینترنت پرسرعت گفته بود: «ما در شرایطی هستیم که محقق و دانشجوی ما می‌خواهد از اینترنت استفاده کند و در شأن مردم ما نیست که ساعت‌ها در اینترنت منتظر اطلاعات باشند.»

چندی پیش محمود خسروی، معاون وزیر ارتباطات ایران اعلام کرد که از سال گذشته تاکنون سه میلیون نفر در سطح کشور به استفاده‌کنندگان اینترنت پرسرعت اضافه شده‌اند.

سازمان ملل متحد در نظر دارد حق دسترسی به اینترنت را به‌عنوان حق دسترسی به ارتباطات حداقلی و سرویس‌های اطلاع‌رسانی از زمره حقوق اساسی بشر بشمارد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • hasani

    مدیر حوزه های علمیه کشور عصر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه حدود 150 هزار طلبه در سراسر کشور مشغول تحصیل هستند گفت: در سال تحصیلی 93-94 هفده هزار طلبه جدید وارد مدارس علمیه کشور می شوند .!!