ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اعلام فهرست تسلیحات ارسالی آلمان به اقلیم کردستان

۳۰ سیستم ضد تانک میلان، هزاران مسلسل‌ ژ-۳ و ژ-۳۶، چندین خودروی زرهی و صحرانورد در لیست کمک‌های تسلیحاتی آلمان به شمال عراق در مقابله با «داعش» قرار دارند. سلاح‌ها عمدتا قدیمی‌اند.

۳۰ موشک ضد تانک میلان، هزاران  ژ-۳ و ژ-۳۶، چندین خودروی زرهی و صحرانورد در لیست  کمک‌های تسلیحاتی آلمان به شمال عراق در مقابله با «داعش» قرار دارند. سلاح‌ها عمدتا قدیمی‌اند.

موشک ضد تانک «میلان» از مطالبات جدی کردهای عراقی بود

غروب یکشنبه ۳۱ اوت، وزیران خارجه و دفاع آلمان نوع سلاح‌های ارسالی به شمال عراق را اعلام کردند. این سلاح‌ها از میان تسلیحات و تجهیزات انبارشده در زرادخانه ارتش آلمان انتخاب شده‌اند. سنگین‌ترین سلاح این فهرست، سیستم موشکی ضد تانک «میلان» است. این سیستم که مجهز به دوربین دید در شب و قادر به نابودی تانک تا فاصله دو کیلومتری است، از مطالبات جدی کردها برای مقابله با «داعش» بود.

قرار است ۳۰ سامانه ضد تانک «میلان» همراه با ۵۰۰ موشک  به اقلیم کردستان فرستاده شود. شبه‌نظامیان «دولت اسلامی»، تانک‌ها و خودروهای زرهی خود را طی تصرف پایگاه‌های ارتش عراق به دست آورده‌اند.

موشک ضد تانک میلان در دهه هفتاد میلادی به طور مشترک توسط آلمان و فرانسه ساخته شده و آلمان طی این زمان هر سال ۱۶۰۰ فروند از این موشک و تجهیزات جانبی آن را تولید کرده است. کارشناسان، میزان تولید این سامانه در سال‌های جنگ سرد را هزاران هزار می‌دانند.

دولت فرانسه در سال ۱۹۷۸ ۴۴۰۰ فروند از این موشک را به رژیم حافظ اسد داد و دولت آلمان با صدراعظمی هلموت اشمید از حزب سوسیال دمکرات، مخالفتی با این اقدام نکرد. احتمال می‌رود که این سلاح در پیشروی‌های «دولت اسلامی» در سوریه به دست شبه‌نظامیان داعش افتاده باشد. در عین حال، عربستان سعودی و قطر نیز از سال ۲۰۱۱ همین سیستم را به مخالفان اسد داده‌اند.

کردهای عراقی ۲۴۰ موشک‌انداز با ۳۵۰۰ مهمات مربوطه نیز دریافت می‌کنند. هزاران سلاح سبک دستی از جمله  ۸۰۰۰ قبضه  ژ-۳ و دو میلیون فشنگ در زمره اقلام ارسالی ارتش آلمان به کردستان عراق خواهند بود.

ژ-۳ در سال ۱۹۵۹ ساخته شده و تا سال ۱۹۹۷، سلاح استاندارد ارتش آلمان بود. پس از آن، تفنگ خودکار ژ-۳۶ جایگزین ژ-۳ شد.

هنوز ده‌ها هزار قبضه تفنگ ژ-۳ در انبارهای ارتش آلمان موجودند که از جمله در ماموریت‌ افغانستان به کار می‌روند. این سلاح ده‌ها سال جزو صادرات عمده آلمان بوده و در چند کشور دیگر نیز تحت امتیاز آلمان تولید شده است.

۴۰ مسلسل از نوع MG-3 با میلیون‌ها فشنگ و ۸۰۰۰ اسلحه P1 به کردها تحویل می‌شود. این اسلحه در ارتش آلمان از رده خارج شده اما یک سال قبل ۱۰ هزار قبضه از آن به نیروهای مسلح افغانستان داده شد.

علاوه بر سلاح‌های دستی، آلمان ۱۰ هزار قبضه نارنجک و تعدادی خودروی ارتشی نیز به کردها می‌دهد. ۶۰ دستگاه مرسدس شاسی بلند، ۴۰ دستگاه خودروی صحرانورد بنز (Unimog)، یک تانک یدک‌کش و ۵ نفربر زرهی از جمله این خودروها خواهند بود. ۲۰ دستگاه از مرسدس‌ها ضد گلوله هستند.

دولت آلمان پیشاپیش،  شش کادر نظامی خود را برای هماهنگ کردن تحویل سلاح‌ها و توزیع آنها، به اربیل فرستاده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.