ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

یک میلیون نفر در منازعه شرق اوکراین آواره شده‌اند

کمیساریای کمک به آوارگان سازمان ملل می‌گوید، منازعه شرق اوکراین بیش از یک میلیون نفر را در به‌در کرده است. ۸۱۴ هزار نفر به روسیه گریخته‌اند.

کمیساریای کمک به آوارگان سازمان ملل (UNHCR) می‌گوید، جنگ در شرق اوکراین بیش از یک میلیون نفر را در به در کرده است. نزدیک ۸۱۴ هزار نفر از آوارگان به روسیه گریخته‌اند و ۲۶۰ هزار نفر دیگر به مناطق مجاور کانون درگیری پناه برده‌اند.

آوارگان شرق اوکراین در نزدیکی مرز روسیه - اوت ۲۰۱۴

این کمیساریا هشدار داده که استمرار درگیری‌های مسلحانه در دونتسک و لوهانسک می‌تواند سیل دیگری از آوارگی و در به دری را موجب شود؛ سیلی با ابعاد به مراتب وسیع‌تر از میزان کنونی.

ونسان کوشتل، رئیس بخش اروپای این کمیساریا می‌گوید در کنار گریز انبوه مردم به روسیه و شهرهای دیگر اوکراین، گروهی نیز به بلاروس، مولداوی یا کشورهای عضو اتحادیه اروپا گریخته‌اند.

دولت اوکراین جدایی‌طلبان و مخالفان خود را تروریست می‌نامد و ارتش را به مصاف آنها فرستاده است اما بیش از همه، شهروندان روس‌تبار در شرق اوکراین متحمل هزینه و آسیب شده‌اند.

محاصره دونتسک و لوهانسک به گرسنگی، سرما و محرومیت مردم غیرنظامی از نیازمندی‌های دارویی و بهداشتی منجر شد. بنا بر آخرین آمار سازمان ملل، دردرگیری‌ طرفین در شرق اوکراین از شش ماه پیش تاکنون، بیش از ۲۶۰۰ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

طبق آمار سازمان ملل، تعداد کشته‌شدگان از نیمه ماه آوریل تاکنون را در بر می‌گیرد و نشان‌دهنده افزایش قربانیان ادامه نبردها در مناطق پرجمعیت است.

در گزارش سازمان ملل در ۷ شهریور،  آمده بود که ‌دست‌کم دو هزار و ۵۹۳ نفر از نیمه ماه آوریل تا ۲۷ اوت کشته شده‌اند.

شرایط انسانی جنگ‌زدگانی که در منطقه باقی مانده‌اند، نیز وخیم توصیف می‌شود و بسیاری از مناطق از آب و برق نیز محروم هستند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.