ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حقوق بشر، قربانی مذاکرات هسته‌ای

افزایش فشارها به نوکیشان مسیحی در ایران

در گفت‌وگو با بهروز صادق‌خانجانی

بهروز صادق خانجانی، از مسئولان کلیسای ایران در گفت‌وگو با زمانه، ضمن تایید تشدید فشار به نوکیشان مسیحی، از دستگیری‌ها و وارد شدن اتهام‌های تازه به اعضای کلیسای ایران خبر می‌دهد.

بهروز صادق خانجانی، از مسئولان کلیسای ایران

در ماه‌های اخیر، فشار به نوکیشان مسیحی در ایران افزایش یافته است.

در آخرین رویدادها در این زمینه، نیروهای امنیتی در شهر اصفهان به‌طور جداگانه چهار نوکیش مسیحی را بازداشت و به بازداشتگاه تحت نظارت وزارت اطلاعات منتقل کردند.

حمیدرضا برهانی همراه با همسرش زینب اکبری و ملوک روحانی در روز سه‌شنبه ۱۱ شهریورماه بازداشت شدند و سپیده مرشدی نیز دیگر بازداشت شده هفته گذشته بوده است. محمد تسلیمی، دیگر نوکیش مسیحی ساکن اصفهان نیز حدود دوهفته پیش بازداشت شد. تمامی بازداشت‌شدگان به بازداشتگاه امنیتی «الف. طا» در بند حفاظت اطلاعات زندان مرکزی اصفهان منتقل شده‌اند.

در واکنش به این خبر، زمانه با بهروز صادق خانجانی، از مسئولان کلیسای ایران به گفت‌وگو نشسته است. خانجانی در این گفت‌وگو ضمن تائید اخبار بازداشت‌های اخیر، از تشدید فشار به نوکیشان مسیحی و همچنین وارد شدن اتهام‌های تازه به دو کشیش، بهنام ایرانی و متیاس حق‌نژاد خبر داد که پیش‌تر توسط وزارت اطلاعات ایران بازداشت شده بودند.

به گفته خانجانی هم‌اکنون چهارده نفر از اعضا کلیسای ایران در بازداشت به سر می‌برند.

خانجانی ضمن انتقاد از جامعه جهانی، بر این اعتقاد است که پس از آغاز مذاکرات هسته‌ای، کشورهای صاحب نفوذ، حقوق‌بشر را قربانی این مذاکرات کرده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.