ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«بازداشت ۱۰۰ فرد مسلح طرفدار محمود احمدی‌نژاد در حوادث انتخاب ۱۳۸۸»

عمادالدین باقی نوشته: «در يکی از تظاهرات پس ازانتخابات، وزارت اطلاعات در حد فاصل ميدان آزادی تا انقلاب يک گروه ۱۰۰ نفری را دستگير کرده که مجهز به بی‌سيم و سلاح بودند.»

عمادالدين باقی، روزنامه‌نگار و زندانی سياسی پيشين در يادداشتی که در هفته‌نامه صدا چاپ شده، می‌گويد در جريان حوادث پس از انتخابات بحث‌برانگيز رياست‌جمهوری ايران در سال ۱۳۸۸طرفداران محمود احمدی‌نژاد، رئيس‌جمهور پيشين ايران که شمار آن‌ها ۱۰۰ فرد مسلح اعلام شده، بازداشت شده‌اند.

باقی در بخشی از اين يادداشت به نقل از نبی حبيبی، دبيرکل موتلفه نوشته است: «در يکی از تظاهرات پس ازانتخابات، وزارت اطلاعات در حد فاصل ميدان آزادی تا انقلاب يک گروه ۱۰۰ نفری را دستگير کرده که مجهز به بی‌سيم و سلاح بودند و قصد داشتند وارد جمعيت شده و به کشتن مردم صرف‌نظرازاينکه چه طيفی هستند، بپردازند.»

به گفته باقی، دو نفر از اين بازداشت‌شدگان به بند ۲۴۰زندان اوين منتقل شده بودند که «به بيان خودشان از حاميان يا مسئولان ستاد نامزد غيراصلاح‌طلب بودند و می‌توانستند مصداق سخن دبيرکل حزب مؤتلفه باشند که گفت با سلاح سبک و سنگين(آر پی جی) و بی‌سيم آمده بودند که معترضان را بکشند.»

اين روزنامه‌نگار می‌افزايد: «‌آن‌ها درهتلی در خيابان آزادی مستقر می‌شوند وقتی که هتل‌دار می خواهد چمدان را ببرد و مانع می‌شوند، شک می‌کند و به وزارت اطلاعات که در شرايط بحرانی آن زمان از قبل از آن‌ها خواسته بود حرکات مشکوک را اطلاع دهند، خبر می‌دهند، با اين تصور که اين افراد از گروه مجاهدين هستند اما وقتی دستگير وهويت‌شان شناخته شد، برای اينکه انتشار اين خبر را به زيان خود می‌ديدند، سانسور کرده‌اند.»

به گفته اين روزنامه‌نگار «عجيب اين است که در چند سال گذشته هيچ‌کس به اين خبر بسيار مهم و تعيين‌کننده در درک حوادث سال ۸۸ از نظر سياسی و قضايی توجه نکرده و تاکنون جايی بدان پرداخته نشده است.»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.