ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بازداشت پنج فعال مدنی و سیاسی در ایران

آرش صادقی، همسرش گلرخ ابراهیمی ایرایی، نوید کامرانی، آرش موسیوند و امید علی‌شناس فعالان سیاسی و مدنی در ایران بازداشت شده‌اند.

امید علی‌شناس فعال مدنی و آرش صادقی، فعال سیاسی، همسرش گلرخ ابراهیمی ایرایی، نوید کامرانی و آرش موسیوند بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شدند.

نوید کامرانی، آرش صادقی و همسرش گلرخ ابراهیمی ایرایی

به گزارش هرانا، تارنمای مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امید علی‌شناس، فعال مدنی، صبح روز پنجشنبه ١٣ شهریورماه سال جاری توسط نیروهای امنیتی در تهران بازداشت و به نقطه نامعلومی منتقل شده است.

بنا به این گزارش، نیروهای امنیتی همچنین خانه وی را نیز تفتیش کرده و تمام وسایل شخصی از جمله کامپیو‌تر و کتاب‌های او را با خود برده‌اند.

خانواده امید علی‌شناس از سرنوشت وی خبری ندارند.

هرانا همچنین گزارش داد که عصر روز شنبه ۱۵ شهریورماه آرش صادقی، فعال سیاسی در محل کار خود واقع در خیابان آذربایجان تهران توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.

از علت بازداشت و محل نگهداری وی هنوز خبری منتشر نشده است.

بر اساس گزارش‌های منتشرشده، در حمله مأموران امنیتی، گلرخ ابراهیمی ایرایی، همسر آرش صادقی، نوید کامرانی و آرش موسیوند، از بازداشت‌شدگان پیشین رویدادهای سال ۸۸ در ایران نیز بازداشت شده‌اند.

آرش صادقی دانشجوی کار‌شناسی ارشد فلسفه و عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشگاه علامه طباطبایی پیش از این یک بار در ۱۸ تیرماه سال ۱۳۸۸ در جریان اعتراضات انتخاباتی بازداشت و پس از ۵۰ روز بازداشت با قرار کفالت آزاد شد. او بار دیگر در ششم دی‌ماه‌‌ همان سال بازداشت و در فروردین سال ۱۳۸۹ با قرار وثیقه آزاد شد و دوباره در ۲۵ دی‌ماه سال ۹۰ بازداشت و پس از مدتی آزاد گردید.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • hasani

    مديرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش، از برگزاری نماز جماعت «در مدارس کل کشور» در سال تحصيلی جديد بر مبنای ابلاغ «سند جامع تقويت و تعميق فعاليت‌های اقامه نماز در مدارس کشور» از سوی حسن روحانی، رئيس جمهوری ايران خبر داده است.!! به گزارش خبرگزاری دولتی جمهوری اسلامی (ايرنا)، محمدرضا مسيب‌زاده، روز پنج‌شنبه سیزدهم شهریور تاکيد کرده که «زمان اقامه نماز جماعت در مدارس بايد در برنامه درسی دانش‌آموزان قرار گيرد» و افزوده است: «در تمامی مدارس کشور بايد به مدت ۳۰ دقيقه نماز جماعت اقامه شود و به هيچ وجه نبايد اين زمان به کار ديگری اختصاص يابد.»