ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پنتاگون طرحی سه ساله برای مقابله با داعش دارد

وزارت دفاع آمریکا طرحی سه مرحله‌ای و ۳۶ ماهه برای مبارزه با شبه‌نظامیان «دولت اسلامی» دارد. نیویورک تایمز می‌نویسد این طرح پس از دوران ریاست جمهوری اوباما ادامه می‌یابد.

وزارت دفاع آمریکا طرحی سه مرحله‌ای و ۳۶ ماهه برای مبارزه با شبه‌نظامیان «دولت اسلامی» دارد.  نیویورک تایمز می‌نویسد این طرح پس از دوران ریاست جمهوری اوباما ادامه می‌یابد.

آمریکا در هفته‌های گذشته و در اجرای گام اول، بیش از ۱۴۰ مرتبه مواضع داعش در شمال و غرب عراق را بمباران کرده است.

اوباما هنوز جزییات طرح رویارویی با داعش را اعلام نکرده اما نخستین پیش‌بینی‌ها حاکی از تداوم چند ساله این رویارویی در عراق و سوریه هستند. نشریه «نیویورک تایمز» به نقل از استراتژیست‌های پنتاگون می‌نویسد عملیات مقابله با داعش تا سه سال به طول می‌انجامد.

«نیویورک تایمز» از قول محافل دولتی آمریکا در شامگاه یکشنبه ۷ سپتامبر نوشت که این طرح سه مرحله خواهد داشت: در نخستین گام، مواضع داعش بمباران هوایی می‌شود. در مرحله دوم، فشار به داعش با پشتیبانی آموزشی، عملیاتی و تسلیحاتی از ارتش عراق و پیشمرگه‌های کرد بیشتر خواهد شد و در سومین فاز، مواضع داعش در سوریه هدف قرار خواهند گرفت.

آمریکا در هفته‌های گذشته و در اجرای گام اول، بیش از ۱۴۰ مرتبه مواضع داعش در شمال و غرب عراق را بمباران کرده است.

قرار است باراک اوباما روز چهارشنبه ۱۰ سپتامبر استراتژی ایالات متحده در مقابله با «داعش» را در نطقی به اطلاع مردم برساند. او یکشنبه عصر در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی «ان‌بی‌سی» گفت: «ما دایره عملیاتی آنها و دامنه متصرفات‌شان را به طور سیستماتیک محدود خواهیم کرد.»

اوباما پیشاپیش گفته که ایالات متحده برای مبارزه با نیروهای جهادی، صرفا در چارچوب ائتلافی بین‌المللی وارد عمل می‌شود.

اوباما روز جمعه ۵ سپتامبر نیز در حاشیه اجلاس ناتو گفته بود که با «داعش» نیز مانند «القاعده» رفتار خواهد شد. هم‌زمان با این سخنان، ۹ کشور به فراخوان ایالات متحده برای تشکیل یک ائتلاف بین‌المللی علیه داعش پاسخ مثبت دادند.

رئیس جمهور آمریکا در گفت‌وگو با شبکه «ان‌بی‌سی» این را نیز گفت که کشورهای عرب و سنی‌ منطقه از جمله عربستان، اردن و امارات متحده باید به ائتلاف یاد شده بپیوندند. او افزود: «برای اولین مرتبه روشن است که مشکل پیش‌ روی دولت‌های سنی مذهب که بیشتر آنها متحدان آمریکا هستند، ایران یا موضوع شیعه و سنی نیست؛ بلکه  بزرگترین خطر افراط‌گرایی سنی است و خود را به شکل داعش نشان داده است.»

جان کیربی، سخنگوی پنتاگون در توضیح بمباران‌های اخیر مواضع داعش در عراق تاکید کرده که سد حدیثه در خطر حملات «دولت اسلامی» قرار داشت. فرماندار استان انبار، یکشنبه ۷ سپتامبر اعلام کرد که در حمله به اطراف این سد دست‌کم ۶۰ شبه‌نظامی «داعش» کشته شدند.

سد حدیثه در ۱۸۰ کیلومتری بغداد، در استان انبار قرار دارد و بر روی فرات زده شده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.