ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

هشدار پزشکان بدون مرز نسبت به تشدید شیوع ابولا

سازمان «پزشکان بدون مرز» می‌گوید مردم غرب آفریقا در مواجهه با اپیدمی ابولا، از محرومیت‌های پزشکی، فقدان اطلاعات، آموزش و امداد رنج می‌برند. خطر گسترش جهانی این ویروس بالاست.

سازمان «پزشکان بدون مرز» می‌گوید مردم غرب آفریقا در مواجهه با اپیدمی ابولا، از محرومیت‌های پزشکی، فقدان اطلاعات، آموزش و امداد رنج می‌برند. خطر گسترش جهانی این ویروس بالاست.

مدیر سازمان پزشکان بدون مرز هشدار داده که میزان ابتلا به ویروس ابولا در غرب آفریقا رو به افزایش است و امکانات درمانی و دارویی بیمارستان‌های محلی کفاف مبتلایان را نمی‌دهد: «اافزون بر این مشکلات، مردم از بدگمانی نسبت به دولت‌های خود در رنجند.»

سازمان بهداشت جهانی آخرین آمار قربانیان شیوع ابولا در غرب آفریقا را ۲۲۰۰ نفر اعلام کرده است. این نهاد در هشتم اوت در هشتم اوت، با اعلام وضعیت اضطراری جهانی برای مقابله با ویروس کشنده «ابولا»، گفته بود که مهار شیوع این بیماری در غرب آفریقا نیازمند واکنش فوق‌العاده در سطح بین‌المللی است.

باراک اوباما شامگاه یکشنبه ۷ سپتامبر به شبکه تلویزیونی «ان‌‌بی‌سی» گفت که ویروس ابولا می‌تواند در صورت شیوع بیشتر به آمریکا نیز برسد. او جامعه جهانی را به تلاش برای مهار این ویروس فراخواند: «باید کاری کرد که اپیدمی ابولا مبدل به خطری جهانی نشود.»

اوباما گفت ایالات متحده شماری سرباز برای کنترل اوضاع ناشی از اپیدمی ابولا به لییریا، گینه، سیرالئون و نیجریه اعزام می‌کند. به گفته اوباما، قرار است هم‌زمان با اعزام نیرو، تجهیزات قرنطینه و نقاهت و هم‌چنین امدادگر نیز به منطقه فرستاده شوند. او تعداد سربازان اعزامی را مشخص نکرد.

وزیر بهداشت آلمان نیز از طرح‌های پزشکی و اعزام امدادگر به مناطق بحرانی خبر داد. کارشناسان آلمانی قرار است نحوه مایه‌کوبی و اقدامات پیشگیرانه را در بیمارستان‌های مربوطه آموزش دهند. این طرح با کمک انستیتو «روبرت کخ» انجام خواهد شد. تاکنون آلمان ۴/ ۲ میلیون یورو کمک مالی برای حمایت از اقدامات امدادی در کشورهای مبتلا پرداخت کرده است.

پیشنهاد بیمارستان‌های سیار

محافل پزشکی آلمان پیشنهاد کرده‌اند که بیمارستان‌های تخصصی و سیار برای مقابله با ابولا به منطقه فرستاده شوند. یکی از همکاران «انستیتو روبرت کخ» می‌گوید: «یک بیمارستان سیار و مجهز اروپایی هزار مرتبه بهتر از بیمارستان‌های موجود در آفریقاست.»

دولت لیبریا قول داده که پنج مرکز درمانی جدید در مونرویا ایجاد کند. این در حالی است که مقامات پزشکان بدون مرز می‌گویند دست‌کم به ده برابر این تعداد، برای قرنطینه افراد مشکوک به ابتلا نیاز هست.

بسیاری از مردم مبتلا در سیرالئون در خیابان‌ها می‌میرند و کلینیک‌ها و درمانگاه‌های موجود امکان مداوای آنها را ندارند. به دلیل بسته شدن مرزها و توقف پروازهای خطوط هواپیمایی به کشورهای مبتلا، امکان ارسال دارو یا تجهیزات به آنها فراهم نیست. برخی از امدادگران مجبورند با دستکش باغبانی یا عینک اسکی به کمک مبتلایان بروند.

وزارت بهداشت سیرالئون از مردم خواسته که تا آخر هفته آینده از خانه‌هایشان خارج نشوند. قرار است طرحی خانه‌ به خانه به اجرا در آید تا آماری از مبتلایان گرفته شود.

برخی روستاها در سیرالئون و لیبریا برای جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس ابولا، قرنطینه شده‌اند. در حالی که دولت‌های کشورهای غرب آفریقا بی‌صبرانه در انتظار واکسن موثر ابولا هستند، هنوز روشن نیست کمک‌های انسان‌دوستانه کی به دست مردمی خواهد رسید که ارتباط‌‌شان با جهان پیرامون قطع شده و در معرض گرسنگی و تشنگی قرار دارند.

سازمان‌های امدادی نسبت به تکرار غارت در بازارهای مونرویا هشدار می‌دهند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.