ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

رفسنجانی: آمريکا صداقت نشان دهد، عليه داعش همکاری می‌کنيم

اکبر هاشمی رفسنجانی در گفت‌وگو با شبکه «تی‌وی ـ تو» دانمارک از احتمال همکاری ایران با آمریکا برای مقابله با گروه «خلافت اسلامی» (داعش) سخن گفت.

اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت‌وگو با شبکه «تی‌وی ـ تو» دانمارک از احتمال همکاری ایران با آمریکا برای مقابله با گروه «خلافت اسلامی» (داعش) سخن گفت.

اکبر هاشمی رفسنجانی: ما قبلاً در مبارزه با گروه زرقاوی هم با آمریکا چنين کار مشترکی داشتيم.

در این گفت‌وگو که توسط سورندهارتمن و راسموس بناستين، خبرنگاران شبکه «تی‌وی ـ تو» دانمارک صورت می‌گرفت از هاشمی رفسنجانی درباره امکان همکاری ایران و آمریکا علیه داعش سئوال شد و وی پاسخ داد: «اگر آمريکا از خود صداقت نشان دهد، می‌توان همکاری کرد، ولی اگر بخواهد فريبکاری کند، نمی‌شود.»

هاشمی رفسنجانی گفت: «ما داعش را گوشه‌ای از کوه يخی می‌دانيم که در دريا شناور است و روز به روز بيشتر بالا می‌آيد و در ناراحتی‌های مردمی از استکبار ريشه دارد که رنج کشيدند و اين‌گونه دارند انتقام می‌گيرند.»

هاشمی رفسنجانی درباره همکاری ایران و آمریکا همچنین تأکید کرد: «ما داريم کار خود را می‌کنيم، ولی هر دو به يک نقطه می‌زنيم. قبلاً در مبارزه با گروه زرقاوی هم چنين کار مشترکی داشتيم.»

گروه زرقاوی به رهبری ابومُصعَب زرقاوی، بنیادگرای اردنی‌تبار، در عراق تشکیل شد. زرقاوی در سال ۲۰۰۶ در زمان جنگ عراق کشته شد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با این حال گفت که ایران «در سوريه با داعش می‌جنگيد»، اما آمريکا از آن‌ها «حمايت» می‌کرد.

وی اظهار امیدواری کرد که آمريکا و ديگر کشورها هم کمک کنند «تا شرّ اين گروه تروريستی» از سر منطقه کم شود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • مومن

    شنیدن این گونه افاضات مضحک از فریبکار ترین فرد رانده شده از بازی قدرت در این رژیم ضد مردمی خیلی رقت آور و عبرت انگیز است .

  • faryad

    شماها از داعش بدترید.  امیدکه  امریکا برنامه ای هم  برای از بین بردن  افراطی گری شیعه هم داشته باشد.

  • سعید

    طرف رفته بیمارستان این یکی ادای رهبرا رو در میاره