ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«بيش از ۱۰۰ تن طلا در خانه‌های مردم ايران وجود دارد»

بر اساس تازه‌ترين گزارش‌ها ميزان طلای ذخيره‌شده در خانه ايرانی‌ها از ميزان ذخاير بانک مرکزی این کشور هم بيشتر شده و برابر با واردات ۹ ماهه ایران در اين حوزه است.

شفاف نبودن وضع اقتصادی و رکود حاکم بر ساير بازارهای سرمايه‌گذاری باعث افزايش ذخيره طلا در میان مردم ایران شده است. بر اساس تازه‌ترين گزارش‌ها ميزان طلای ذخيره‌شده در خانه ايرانی‌ها از ميزان ذخاير بانک مرکزی این کشور هم بيشتر شده و برابر با واردات ۹ ماهه ایران در اين حوزه است.

کمتر کشوری در دنيا وجود دارد که مردم برای سرمايه‌گذاری به سمت خريد طلا يا ارز بروند

روزنامه شهروند در گزارشی به‌نقل از عبادالله محمدولی، رئيس اتحاديه توليدکنندگان و صادرکنندگان طلا و جواهر ايران نوشت بيشتر از ۱۰۰ تن طلای کشور در خانه‌های مردم ايران بايکوت شده است و با اين حساب، مردم کشور بيشتر از ۱۰۰ ‌هزار کيلوگرم يا معادل ۱۰۰ ‌ميليون گرم طلا ذخيره کرده‌اند.

بنا به این گزارش، با در نظر گرفتن قيمت ۹۶ ‌هزار و ۴۰۰ تومانی يک گرم طلا با تبدیل اين ميزان ذخيره طلا به تومان می‌توان گفت که ارزش طلای ذخيره‌شده در خانه ايرانی‌ها حدود ۹ هزار و ۶۴۰ ‌ميليارد تومان بايکوت شده است که به ازای جمعيت بيش از ۷۷ ميليونی ايرانی‌ها، سرانه ذخيره هر نفر ايرانی را به حدود ۳/۱ گرم می‌رساند.

محمود بهمنی، رئیس بانک مرکزی ایران در زمان ریاست ‌جمهوری محمود احمدی‌نژاد، در روزهای پایانی دولت دهم ميزان ذخيره طلای بانک مرکزی را حدود ۵۰۰ تن اعلام کرده بود اما در دولت یازدهم اين رقم حدود ۹۵ تن اعلام شد. بر این اساس می‌توان گفت که طلای ذخيره‌شده در خانه ايرانی‌ها بيشتر از ذخاير طلای بانک مرکزی کشور است.

همچنین واردات‌ طلا در سال ۸۷ حدود ۱۸۶ تن بوده است که می‌توان گفت ميزان ذخيره طلا در خانه مردم حدودا به اندازه ۹ ماه واردات طلا به کشور است.

این گزارش می‌افزاید: «کمتر کشوری در دنيا وجود دارد که مردم برای سرمايه‌گذاری به سمت خريد طلا يا ارز بروند و از فعاليت‌های سازنده اقتصادی يا سرمايه‌گذاری در مسير توليد و ارزش‌افزايی استقبال نکنند. اما در ايران پس‌اندازها معمولا به شکل‌ خاص ايران و تا ۴۰ ‌درصد بالا می‌رود تا ايران هم در زمينه سرمايه‌گذاری جزو کشورهای پيشرو و برتر در دنيا شود و هم در نوع و روش!»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.