ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

گروه «دولت اسلامی» سر امدادگر بریتانیایی را برید

گروه «دولت اسلامی» با انتشار ویدیویی گفته که سر یک امدادگر بریتانیایی را به جبران همکاری بریتانیا با آمریکا برای مقابله با این گروه بریده است.

گروه «دولت اسلامی» اعلام کرد که سر«دیوید هینس»، امدادگر بریتانیایی را بریده است. این گروه با انتشار ویدیویی گفته که سر این امدادگر بریتانیایی را به جبران همکاری بریتانیا با آمریکا برای مقابله با این گروه بریده است.

دیوید هینس، ۴۴ ساله، در ماه مارس سال ۲۰۱۳ میلادی، در استان ادلب سوریه در شمال غرب این کشور به گروگان گرفته شد

به مانند ویدئوهای قبلی، گروه دولت اسلامی در این ویدیو نیز فرد دیگری را به مرگ تهدید کرده است. آنها گفته‌اند که این فرد شهروند بریتانیاست.

هرچند وزارت امور خارجه بریتانیا اعلام کرده که در حال بررسی این ویدیو برای تایید نهایی صحت آن است، اما مایک هینس، برادر دیوید هینس هویت او را تایید کرده است.

در پی انتشار این ویدیو، قرار است دیوید کامرون وزرا و مقام‌های امنیتی این کشور را احضار کند و یک نشست اضطراری برگزار شود.

در ویدیوی منتشر شده، مردی که لباس نارنجی بر تن دارد،‌ روی  زمین زانو زده و مردی سیاه پوش، در حالی که صورتش را پوشانده و چاقویی در دست دارد، کنار او  ایستاده است.

فردی که خود را «دیوید هینس» معرفی می‌کند، روبه دوربین می گوید:‌ «من اعلام می‌کنم که دیوید کامرون را مسئول قتل خودم می‌دانم.»

او به پیوستن بریتانیا به ائتلاف ضد گروه دولت اسلامی اشاره می‌‌کند، همان‌طور که زمانی تونی بلر در زمان ریاست جمهوری جورج بوش، با آمریکا برای حمله به عراق همکاری کرده بود.

او می‌گوید:‌ «متاسفانه این مردم بریتانیا هستند که در نهایت هزینه تصمیمات خودخواهانه پارلمان را می‌پردازند.»

قاتل نیز خطاب به کامرون می‌گوید:‌ «این مرد باید هزینه قول تو را برای مسلح کردن نیروهای پیشمرگه علیه گروه دولت اسلامی بپردازد.»

در واکنش به این اقدام، دیوید کامرون، نخست وزیر بریتانیا،‌ بریده شدن سر هینس را شرارت محض دانسته و آن را محکوم کرده است. او گفته که با تمام توان برای دستگیری قاتلان او استفاده می‌کند تا عدالت در مورد آنها اجرا شود.

باراک اوباما، رییس جمهوری آمریکا نیز بیانیه‌ای در محکومیت قتل وحشیانه دیوید منتشر کرده و با خانواده او همدردی کرده است.

اوباما گفته است که آمریکا در کنار بریتانیا ایستاده است و بار دیگر بر تشکیل ائتلاف بین‌المللی برای مقابله با گروه دولت اسلامی تاکید کرده است.

دیوید هینس، ۴۴ ساله، در ماه مارس سال ۲۰۱۳ میلادی، در استان ادلب سوریه در شمال غرب این کشور به گروگان گرفته شد. او در سوریه برای یک سازمان امدادرسانی فرانسوی کار می‌کرد.

او که دو فرزند دارد، در لیبی و سودان جنوبی هم در فعالیت‌های امدادی شرکت کرده بود.

این در حالی است که خانواده هینس روز شنبه از «دولت اسلامی» خواسته بودند که با آنها تماس بگیرد.

آنها در یک بیانیه گفته‌ بودند که دولت اسلامی به پیام‌های قبلی آنها پاسخی نداده است.

در بیانیه خانواده او خطاب به شبه‌نظامیان گروه «دولت اسلامی» آمده بود: «ما برای شما پیام‌ فرستادیم، ولی پاسخی دریافت نکرده‌ایم. از کسانی که او را در اختیار دارند، می‌خواهیم که با ما تماس بگیرند.»

گروه «دولت اسلامی» پیش‌تر دو خبرنگار آمریکایی به نام‌های جیمز فولی و استیون ساتلوف را سر بریده بود.

در پی انتشار آن ویدیوها رییس جمهوری آمریکا اعلام کرد که می‌خواهد به اهداف گروه «دولت اسلامی» در سوریه نیز حمله هوایی کند.

دولت بریتانیا نیز، به نیروهای کرد عراق برای مبارزه با «دولت اسلامی» کمک تسلیحاتی کرده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • امین م

    خطاب به کامنت Behrouz: *** شما به جای انتقاد به اقدام وحشیانه داعشی ها، افراد بیگناه امدادگر غربی را سرزنش می کنی، دو تای دیگر که قبل از این امدادگر سربریدند که روزنامه نگار بودند و به قصد کمک کسی هم به خاورمیانه نرفته بودند. از این نوع نفرت پراکنی بپرهیزید که ریشه تمام مصیبت های بشری همین گونه نفرت پراکنی های کوته فکرانه است. شما هم با این استدلال نژادپرستانه که با فلان و بهمان همدردی ندارید، بهتر است به مداوای خود مبادرت ورزید، وگرنه تفکرتان دستکمی از داعشی ها ندارد. مطمئن باشید که با سرگیری ائتلاف کشورهای عربی و غربی علیه داعش، این بار این گروه به غایت وحشی سر گروگانهایی که از آن کشورها را هم دارد خواهد برید، بماند که تا به حال صدها عراقی و کرد و ... را به صورت دستجمعی قتل عام کرده اند.

  • Behrouz

    نمیدانم چه زمانی این غربی ها ی دل نازک خواهند فهمید که در کشور خود بقدر کافی افرادی هستند که به کمک نیاز دارند. همدردی با مردمی که لیاقت آنرا ندارند سر آدم را بباد میدهد. من در عمرم لحظه ای همدردی با سوری، عراقی، فلسطینی، لبنانی، افغانی، پاکستانی، سومالیائی،............................................نداشته ام.