ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

انتخابات پارلمان سوئد: چپ مقبول؛ راست افراطی در کمین

صبح روز یکشنبه حوزه‌های رأی‌گیری انتخابات سوئد گشوده شد. بر اساس نظرسنجی‌ها چپ‌های سوسیال دموکرات از مقبولیت بیشتری برخوردارند اما راست افراطی نیز رشد داشته است.

انتخابات مجلس، شوراهای استانی و شهرهای سوئد صبح روز یکشنبه آغاز شد. نظرسنجی‌ها نشان از مقبولیت چپ‌های سوسیال دموکرات و رشد راست افراطی دارند.

انتخابات پارلمانی سوئد ۲۰۱۴

به‌ گزارش خبرگزاری فرانسه، حوزه‌های رأی‌گیری انتخابات سوئد صبح یکشنبه ۱۴سپتامبر/۲۳شهريور، از ساعت هشت صبح به‌وقت محلی گشوده و آخرین حوزه‌ها در ساعت ۲۰ بسته خواهند شد.

یک مؤسسه نظرسنجی قصد دارد چهار ساعت پیش از بسته شدن حوزه‌های رأی‌گیری نخستین برآوردهای نتیجه این انتخابات را اعلام کند.

سه روز مانده به انتخابات، برنامه «اکوت» (Ekot) رادیو سوئد در یک نظرسنجی اعلام کرده بود که یک سوم رأی‌دهندگان هنوز نمی‌دانند به کدام حزب می‌خواهند رأی بدهند.

بر اساس نظرسنجی‌های صورت گرفته، فردریک راین‌فلدت، نخست‌وزیر سوئد از حزب راست میانه «مدرات»، در مقابل رقیب خود استفان لوون از حزب سوسیال دموکرات که هرگز در کارزارهای انتخاباتی شرکت نکرده و سابقه وزیری نیز ندارد، آرای خود را از دست داده است.

یک پوستر تبلیغاتی حزب سوسیال دمکرات سوئد

کارنامه اقتصادی فردریک راین‌فلدت پس از هشت سال در اختیار داشتن قدرت سیاسی، اصلاحات الهام‌بخش او از لیبرالیسم و افزایش نابرابری‌ها، رأی‌دهندگان، به‌ویژه جوانان را خسته کرده است.

از سوی دیگر، چهار سال پس از ورود تاریخی دموکرات‌های سوئد، نیروی راست افراطی این کشور، به پارلمان؛ آن‌ها در این دور از انتخابات می‌توانند به سومین حزب قدرتمند سوئد تبدیل شوند.

چنانچه بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته اپوزیسیون سوسیال دومکرات در این انتخابات پیروز شود روند تشکیل دولت طولانی خواهد بود و این حزب که البته همیشه از حمایت احزابی چون حزب چپ برخوردار بوده است، با احزاب دیگری چون سبزها (حزب محیط زیست) و چپ‌های دیگر (مانند حزب ابتکار فمنیستی) برای تشکیل دولت به مذاکره بنشیند. سبزها و چپ‌های غیر سوسیال دمکرات به‌روشنی نگفته‌اند که می‌خواهند پست‌های وزارتی را در دست بگیرند.

با بیشتر شدن نگرانی‌ها از قدرت گرفتن دموکرات‌های سوئد و احزاب ضدمهاجر، کمپین‌های انتخاباتی تلاش زیادی برای جلب رأی مهاجران و خارجی‌تبارها در این انتخابات کردند. از جمله رادیوی سوئد که اخبار انتخاباتی را به زبان‌های مختلف از جمله فارسی پوشش می‌دهد و روزنامه سیدسونسکان که به ۹ زبان رایج در میان خارجی‌تبارها، اخبار و اطلاعات انتخاباتی منتشر می‌کند.

در سوئد تعداد مهاجران زیاد است و تعداد قابل‌توجهی از ایرانی‌تباران نیز برای انتخابات شوراهای شهر، استان‌ها و مجلس نامزد شده‌اند.

مسجدامام علی در استکهلم که به سفارت ایران در سوئد وابسته است، در روزهایی اخیر به نفع حزب راست میانه مدرات در سوئد، تبلیغ کرده است.

بیش از نودهزار نفر از جمعیت سوئد ایرانی هستند. در چنین شرایطی، «دفتر مرکز اسلامی [مسجد] امام علی» در استکهلم که به سفارت ایران در سوئد وابسته است، در روزهایی اخیر به نفع حزب راست میانه مدرات در سوئد، تبلیغ کرده است.

این مسجد، در نامه‌ای به شمار زیادی از ایرانیان، شرکت «فعال مسلمانان» در انتخابات مجلس، شورای شهر و شورای استانی سوئد را که به طور همزمان برگزار می‌شود، یک امر ضروری عنوان کرده است.

این مرکز اسلامی در نامه خود، نام یک جوان مسلمان از حزب راست میانه مدرات را نیز به عنوان فرد مورد تائید مسجد مطرح کرده است. همراه این نامه، تبلیغی نیز با آرم آبی‌رنگ حزب مدرات ضمیمه شده که روی آن نام و تصویر نامزد مورد تائید این مسجد برای شورای شهر به چشم می‌خورد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Behrouz

    یک دوست آگاه در سوئد می گوید حزب چپ همان استالینیست ها هستند و تفاوتی با حزب سبز ها ندارند و هر دوهمراه با حزب سوسیال دمکرات در جبهه ضد آمریکا و اسرائیل بوده و با احساسات ضد یهودی که شرم آور است. حزب دمکرات سوئد راست افراطی نیست ـــ ضد کمونیسم ضد فاشیسم است ــــ بلکه بخاطر طرفداری از غرب و افشای تبهکاری مهاجران جهان سوم و بخصوص مسلمانان ـــــ تروریسم، قتل های بیشمار، تجاوزهای جنسی،.................................ـــــ مورداتهام در رسانه های چپ قرار گرفته است. هر روز چند ین گانگستر از مهاجران هم دیگررا میکشند و تجاوز که از حد و حساب گذشته است. .***