ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اعتراض به سرکوب نهادهای مدنی در مجارستان

بوداپست، پایتخت مجارستان شاهد تظاهرات حدود یک‌هزار تن در اعتراض به سرکوب نهادهای مدنی و حمله پليس به دو سازمان غيردولتی مورد پشتیبانی نروژ بود.

بوداپست، پایتخت مجارستان شاهد تظاهرات حدود یک‌هزار تن در اعتراض به سرکوب نهادهای مدنی و حمله پليس به دو سازمان غيردولتی مورد پشتیبانی نروژ بود.

راهپیمایی روز شنبه ۱۳ سپتامبر در بوداپست علیه رفتار دولت با نهادهای مدنی

به گزارش خبرگزاری فرانسه، روز شنبه ۱۳ سپتامبر در حالی‌که در بوداپست هوا بارانی بود، معترضان شرکت‌کننده در راهپیمایی دست‌های خود را به‌نشانه اعتراض بالا برده بودند. آن‌ها از دولت خواستند تا به رفتار سرکوبگرانه خود عليه نهادهای مدنی پايان دهد.

روز دوشنبه پلیس بوداپست به دفتر دو سازمان غيردولتی «بنياد اوکوتارس» و «دمنت» که تحت حمايت دولت نروژ فعاليت می‌کنند، رفته و دفاتر آن‌ها را مورد تفتیش قرار داد. دولت نروژ نيز اين اقدام پليس مجارستان را غيرقابل قبول خواند.

از ماه ژوئن ۲۰۱۴ تاکنون ۵۸ سازمان غيردولتی در مجارستان که از دولت نروژ کمک دريافت کرده‌اند، مورد تفتیش قرار گرفته و مسئولان آن‌ها بازجويی شده‌اند.

دولت راست ويکتور اوربان، نخست‌وزير مجارستان می‌گويد، برخی از اين سازمان‌ها که توسط گروه‌های حقوق بشری، ناظران مقابله با فساد و وب‌سايت‌ تحقيقات خبرنگاران کمک می‌شوند، با جناح چپ در ارتباط هستند.

دولت همچنین می‌خواهد کمک مالی به این نهادها را که حدود ۱۳ میلیون یورو است، کنترل کند.

پليس نیز گفته است که تحقيقات و بازرسی از اين نهاد‌های غيردولتی بخشی از تحقيق از اشخاص نامعلوم و مظنون به دسترسی به منابع مالی نامشخص و انجام فعاليت‌های غيرقانونی مالی است.

نهادهای مدنی و نروژ و گروه‌های جامعه مدنی انجام اقدامات غیرقانونی در قالب کمک به سازمان‌های غيردولتی در مجارستان را رد کرده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • آرمان شهر | Armanshahr| بنیاد آرمان شهر | هفت روزنامه بین المللی- شماره 66

    […] فعالیت های دفاعی فدراسیون در نشست ۲۷ شورای حقوق بشر سازمان ملل فدراسیون بین المللی جامعه های حقوق بشر ۱۸ سپتامبر ۲۰۱۴ آخرین اطلاعات در باره فعالیت های فدراسیون را در چارچوب نشست ۲۷ شورای حقوق بشر در این صفحه دنبال کنید. مجارستان اعتراض به سرکوب نهادهای مدنی […]