ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

۱۰۰ شبه‌نظامی بوکوحرام در عملیات ارتش نیجریه کشته شدند

اسلام‌گرایان بوکو حرام به قصد برقراری خلافت اسلامی در شمال نیجریه، دامنه عملیات خود را به شهرهای میلیونی کشانده‌اند. ارتش نیجریه اما جلوی پیشروی شبه‌نظامیان را گرفته‌ است.

اسلام‌گرایان بوکو حرام به قصد برقراری خلافت اسلامی در شمال نیجریه، دامنه عملیات خود را به شهرهای میلیونی کشانده‌اند. ارتش نیجریه اما جلوی پیشروی شبه‌نظامیان را گرفته‌ است.

طبق ادعای ارتش نیجریه، درگیری‌ شدید بین نیروهای دولتی و بوکو حرام، به کشته شدن ۱۰۰ نفر از اعضای این گروه افراطی‌ منجر شده است. یه گفته  یک سخنگوی ارتش، این درگیری در بامداد جمعه ۱۳ سپتامبر در منطقه "کندوگا" در ۳۵ کیلومتری شهر میلیونی و استراتژیک "مایدوگوری" رخ داده است.

این سخنگو می‌گوید: «آنها طرح حمله به مایدوگوری را داشتند اما به دام نیروهای ارتش افتادند.»

به گزارش رسانه‌های نیجریه، این درگیری بیش از ۳ ساعت ادامه داشته است. شبه‌نظامیان بوکوحرام در پایان، مجبور به عقب‌نشینی شدند و تعداد زیادی از سلاح‌های سنگین، خودروهای حامل پدافند هوایی و مسلسل این گروه به دست ارتش افتاد. سربازان دولتی پس از آن، برای دستگیری باقیمانده اعضای بوکوحرام، منطقه را جستجو کرده‌اند.

شواهدی در مورد تلاش بوکوحرام برای تصرف شهر میلیونی «مایدوگوری» وجود داشت که با محاصره مرکز ایالت بورنو تشدید شده بود. شورای ریش‌سفیدان منطقه از دولت مرکزی درخواست اعزام سرباز کرده بودند. سخنگوی ارتش نیجریه می‌گوید در هفته اول سپتامبر، ۴۰۰ سرباز به منطقه اعزام شده‌اند.

اسلام‌گرایان بوکوحرام از مدتی پیش دست به تغییر تاکتیک زده‌اند. این گروه که تاکنون به پاسگاه‌های پلیس، کلیساها و بازارها حمله می‌کرد، اینک نوک حملات خود را متوجه شهرها و منطقه‌ها کرده تا آنها را به طور کامل تصرف کند. در ماه اوت، بوکوحرام شهر مسیحی‌نشین "گِووزا" را تصرف کرد. شبه‌نظامیان پس از به قتل رساندن بیش از ۱۰۰ غیرنظامی، در منطقه خلافت اسلامی اعلام کردند.

از سال ۲۰۰۹ تاکنون در پی حملات بوکوحرام هزاران نفر جان خود را از دست داده و صدها هزار نفر آواره شده‌اند که بسیاری از آنها در شهر مایدوگوری پناه جسته‌اند.

همچنین تعداد زیادی از زنان و دختران دبیرستانی توسط این گروه ربوده شده و بعضی از آنها هم به عنوان برده فروخته شده‌اند.

ماجرای ربوده شدن ۲۰۰ دختر اغلب مسیحی در ماه آوریل در "چیبوک" توجه افکار عمومی جهان را جلب کرد. بوکوحرام همچنین علیه مبلغان اسلامی که تفسیر دیگری از اسلام دارند و تماشاچیان فوتبال، دست به حملات مرگباری زده است.

سازمان ملل هشدار داده که بوکوحرام امنیت کل منطقه غرب آفریقا را تهدید می‌کند.

اکثریت مردم شمال نیجریه مسلمان و فقیر هستند. بوکوحرام با استفاده از شکاف‌های اجتماعی و اقتصادی بین جنوب با اکثریت جمعیت مسیحی و شمال این کشور، با روش‌های تروریستی و خشونت فزاینده اقدام به آدم‌ربایی، اخاذی و ترور می‌کند.

بوکوحرام که با آموزش به شیوه غربی مخالف است، دختران دانش‌آموز را می‌رباید و آزادی آنها را منوط به آزاد کردن اسلامگرایانی می‌کند که در زندان‌های حکومت مرکزی هستند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.