ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

شهریه دانشگاه آزاد ۱۵ درصد افزايش یافت

به رغم مخالفت دانشجویان، شهريه دانشگاه آزاد برای سال تحصيلی جديد ۱۵ درصد افزايش يافته است.

به رغم مخالفت دانشجویان، شهريه دانشگاه آزاد برای سال تحصيلی جديد ۱۵ درصد افزايش يافته است.

دانشگاه آزاد ایران در سال‌های اخیر همواره عرصه رقابت‌های سیاسی مسئولان حکومتی ایران بوده است.

خبرگزاری فارس ضمن اعلام این خبر نوشته است «دانشجويان دانشگاه آزاد در تمام مقاطع نسبت به افزايش شهريه اين دانشگاه اعتراض داشته و اين افزايش شهريه را غيرقانونی می‌دانند.»

بنا به این گزارش دانشجویان به این خبرگزاری گفته‌اند بر اساس قانون دانشگاه آزاد از ابتدای تأسيس تاکنون، افزايش شهريه شامل ورودی‌های سال‌های گذشته نمی‌شده، در حالی که امسال دانشگاه آزاد به صورت بی‌سابقه، افزايش شهريه ثابت و متغير را به ورودی‌های حتی سال‌های گذشته اين دانشگاه نيز اعمال کرده است.

برخی دانشجويان دکترای دانشگاه آزاد گفته‌اند سال ۹۲ برای مقطع دکترا هر ترم دوميليون و ۴۰۰ هزار تومان به عنوان شهريه ثابت پرداخت می‌کردند که  اين شهريه در سال‌های گذشته يعنی ۹۰ - ۸۹ - ۸۸  و ۹۱ نيز به همين صورت بوده است، ولی برای ترم جديد، بايد سهميليون و ۵۰هزار تومان پرداخت کنند.

در همین حال عليرضا سليمی، عضو کميسيون آموزش و تحقيقات مجلس ایران در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنيم، با اشاره به افزايش شهريه دانشجويان دانشگاه آزاد، گفت: «هرگونه افزايش شهريه در دانشگاه آزاد بايد مطابق قانون باشد.»

به‌گفته وی گویا در جلسه هيئت ‌امناء دانشگاه آزاد مسئولان این دانشگاه درخواست داشتند شهريه‌ها ۳۰ درصد افزايش پيدا کند که با مخالفت اعضا مواجه شده و در نهايت در اين جلسه مصوبه شده که شهريه‌ها تا ۱۵ درصد افزايش يابد.

عليرضا سليمی با بيان اينکه «دانشگاه، مرکز علمی است و نبايد به باند اقتصادی تبديل شود»، تأکید کرد که «مجلس در مقابل افزايش غيرقانونی شهريه‌ها سکوت نخواهد کرد».

دانشگاه آزاد ایران در سال‌های اخیر همواره عرصه رقابت‌های سیاسی مسئولان حکومتی ایران بوده است. در زمان ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد مسئولان این دانشگاه که به‌طور عمومی از طیف طرفداران اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام بودند، تغییر کردند اما با روی کار آمدن دولت حسن روحانی بار دیگر مسئولیت این دانشگاه به دست همان طیف افتاد و در حال حاضر نیروهای اصولگرای مخالف دولت نیز سیاست‌های این دانشگاه را مورد انتقاد قرار می‌دهند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.