ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«جزئيات ترور حسين کنگانی‌نژاد بانکدار همکار بابک زنجانی»

جزئیات بیشتری از حادثه مرموز قتل يک بانکدار ايرانی – بحرينی که گفته می‌شود همکار بابک زنجانی بوده، منتشر شد. دادگاهی در کوالالامپور متهم اصلی این قتل را به اعدام محکوم کرده است.

علی شمس اردکانی، رئيس کميسيون انرژی اتاق بارزگانی ايران گفته که يک فرد ايرانی – بحرينی که همکار بابک زنجانی بوده، «پس از برملاشدن مسايل مالی بابک زنجانی، در يک حادثه مرموز در پارکينگ مجتمع مسکونی‌اش در کوالالامپور ترور شده است.»

بابک زنجانی از هشت ماه پيش به اتهام بدهی مالی، جعل اسناد بانکی و پرداخت رشوه در بازداشت به‌سر می‌برد

روزنامه شرق روز پنجشنبه ۲۷شهريور نوشت که نام اين بانکدار حسين کنگانی‌نژاد، معروف به «حسين نژادی» بوده است.

بر پايه اين گزارش، کنگانی‌نژاد در سال ۱۳۱۷در شهر «سيراف» در نزديکی بوشهر متولد شد و در نوجوانی به کشور بحرين مهاجرت کرد.

گفته می‌شود او در رشته اقتصاد و در کشور آلمان تحصيل کرده و سپس به بحرين بازگشته است. او در بحرين به «حسين نژادی» مشهور بود.

وی تأسيس بانک مالزيايی AmBank يا Arab-Malaysia Bank را در کنار ده‌ها فعاليت بين‌المللی ديگر، از جمله تأسيس بانک سرمايه‌گذاری خاورميانه در جزيره لابوآن و مالکيت برند معروف پليکان را در کارنامه خود دارد.

روز ۲۹ ژوئیه ۲۰۱۳ / هفتم مرداد ۱۳۹۲خبری در اغلب رسانه‌های مالزيايی از جمله خبرگزاری رسمی مالزی و روزنامه «استار» منتشر شد که از ترور رئيس و بنيانگذار گروه مالی بانک عرب مالزی AmBank در يک پارکينگ در کوالالامپور خبر می‌داد.

سايت خبری «مالزين اينسايدر» که به‌عنوان نخستین رسانه، اين خبر را پوشش داد در خبر اوليه خود مقتول را فردی ايرانی با اقامت دائم مالزی معرفی کرد و در توضيح حادثه نوشت که بنيانگذار گروه مالی AmBank در پارکينگی در نزديکی دفتر مرکزی اين بانک در کوالالامپور به ضرب گلوله از پای در آمد.

براساس گزارش‌ها، ترور اينگونه صورت گرفت که اين مرد ۷۵ساله در حالی که سرگرم صحبت‌کردن با همکارش بود، توسط سه ‌نفر مورد خطاب قرار می‌گيرد و پس از اينکه به سمت صاحب‌صدا برمی‌گردد، مورد اصابت گلوله قرار می‌گيرد. دو گلوله به قفسه سينه حسين کنگانی‌نژاد و دو گلوله نيز به دست‌وپای همسرش اصابت می‌کند. کنگانی‌نژاد در دم جان خود را از دست می‌دهد اما همسر او جان سالم به‌در می‌برد و در بيمارستانی در مالزی بستری می‌شود.

چندی پيش مستندی از او در شبکه «الجزيره» پخش شد. همچنين کتابی در مورد «حسين نژادی» به زبان انگليسی چاپ شده که زندگينامه اين بانکدار است.

خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ايرنا) ۱۵شهريور در گزارشی اعلام کرد دادگاهی در کوالالامپور متهم اصلی قتل «حسين نژادی» بانکدار سرشناس ايرانی در اين کشور را به اعدام محکوم کرده است.

براساس اين گزارش، دادگاه عالی کوالالامپور پس از رسيدگی به پرونده، «کونگ سويی کوانگ» متهم ۴۵ساله قتل اين بانکدار ايرانی، او را به اعدام محکوم کرد. وی همچنين در دادگاه، متهم به تلاش برای کشتن همسر ۴۹ساله «حسين نژادی» شد و در اين ارتباط نيز به ۱۸سال حبس محکوم شد.

قاضی دادگاه اعلام کرد اين متهم که دو ماه پس از قتل دستگير شد، نتوانسته شواهدی برای برائت خود از اتهام قتل و دفاع از خود ارائه کند.

همچنين دادگاهی در مالزی اواخر بهمن‌ماه سال گذشته يک راننده تاکسی را به جرم مشارکت در قتل حسين کنگانی‌نژاد و همکاری با قاتل در صحنه قتل و فراری‌دادن ضارب با خودرو به ۱۴سال زندان محکوم کرد. اين راننده تاکسی ۴۶ساله نيز شش روز پس از قتل اين بانکدار به همراه يک قبضه کلت و چهار گلوله دستگير شده بود.

اگرچه اين گزارش می‌افزايد که تحقيقات پليس نشان می‌دهد اين بانکدار به دليل معامله املاک به ارزش بيش از ۱۰۰ميليون رينگيت (بيش از ۳۰ ميليون‌ دلار) به قتل رسيده است اما ظاهرا پشت ‌پرده اين قتل هنوز روشن نيست.

گزارش روزنامه شرق می‌افزايد: «تنها چند ساعت پس از انتشار مصاحبه روزنامه شرق با شمس اردکانی، صفحه فيس‌بوک منتسب به بابک زنجانی که همچنان فعال است مطلبی با عنوان "بدبختی ما" منتشر کرد و در اين مطلب ضمن معرفی حسين ‌نژادی، ارتباط اين پرونده قتل با بابک زنجانی را مورد تمسخر قرار داد. اين در حالی است که در مصاحبه شرق با رئيس کميسيون انرژی اتاق بازرگانی، اسمی از اين بانکدار برده نشده بود.»

بابک زنجانی از هشت ماه پيش به اتهام بدهی هشت هزار ميليارد تومانی به وزارت نفت و بانک مرکزی، جعل اسناد بانکی و پرداخت رشوه به بانک ملی تاجيکستان در بازداشت به‌سر می‌برد. وی در دی‌ماه ۱۳۹۲توسط دادستان کل کشور بازداشت شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • faryad

    حکومت داعشی اسلامی ایران فقط با اعدام و ترور و یجاد وحشت میتواند حکومت کند در حالیکه امثال زنجانی و مرتضوی و رحیمی و احمدی نژاد محفوظ و در امان میباشند!

  • farid reza kaviani

    نزدیکان بابک زنجانی در شرکتهای سرمایه گذاری مربوط به صندوق بازنشستگی مشغول فساد مالی هستند شرکت سرمایه گذاری صبا جهاد ****از فداییان اقا بابک هستند اینا هنوز هم خون ما جونان بدبخت بیچاره بیکار را می مکند