ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کاهش چشمگیر کمک‌های غذایی سازمان ملل به سوریه

سازمان ملل در ژنو با شرکت نمایندگان ایران، سوریه، روسیه و چند کشور غربی نشستی برگزار کرد. به دلیل کمبود بودجه، کمک‌های غذایی سازمان ملل به سوریه کاهش پیدا می‌کند.

سازمان ملل اعلام کرده است که به دلیل کمبود منابع مالی، کمک‌های غذایی‌اش به مردم سوریه را کاهش می‌دهد.
نمایندگانی از ایران، روسیه، سوریه و همچنین کشورهای پناهنده‌پذیر اروپایی در نشست سازمان ملل در ژنو شرکت کردند. چگونگی کمک به جنگ‌زدگان سوری در پرتو کمبود روزافزون منابع مالی سازمان ملل موضوع این نشست بود.

نیمی از جمعیت سوریه خانه و کاشانه‌اش را در جنگ داخلی این کشور از دست داده است

جان جینج، یکی از مدیران سازمان ملل، امروز، پنجشنبه ۲۷ شهریور/۱۸ سپتامبر نتیجه این نشست را به خبرگزاری‌های جهان گزارش داده است: سازمان ملل از بودجه کافی برای رساندن غذا به جنگ‌زدگان سوری برخوردار نیست.

بر اساس این گزارش، سازمان ملل در ماه اکتبر فقط می‌تواند ۶۰ درصد مواد غذایی مورد نیاز را در اختیار جنگ‌زدگان سوری قرار دهد. در ماه نوامبر این مقدار حتی به ۴۰ درصد کاهش پیدا می‌کند. اکنون بیم آن می‌رود که در آستانه زمستان جنگ‌زدگان سوری، علاوه بر کمبود دارو با کمبود غذا و گرسنگی هم مواجه شوند.

خبرگزاری رویترز، امروز، پنجشنبه ۲۷ شهریور/۱۸ سپتامبر گزارش داده است که ۱۶ کودک سوری به خاطر تزریق واکسن سرخک جان خود را از دست دادند. به جای واکسن سرخک به این کودکان اشتباهاً داروی دیگری تزریق شده بود که معمولاً برای درمان انقباض عضلانی به کار می‌آید.

علاوه بر کمبود مواد غذایی، کمبود دارو هم در سوریه جان انسان‌ها را به مخاطره انداخته است. تعداد انسان‌هایی که در سوریه در اثر کمبود دارو می‌میرند، از تعداد کشته‌شدگان در جنگ داخلی سوریه افزون‌تر است. بیماری فلج اطفال که در سوریه از بین رفته بود، اکنون مجدداً شیوع پیدا کرده است.

سازمان ملل می‌گوید با این‌حال دسترسی به مناطق جنگ‌زده آسان‌تر شده است. به دلیل کمبود منابع مالی، سازمان ملل از این پس می‌تواند مواد غذایی به ارزش ۸۲۵ کالری در روز را در اختیار جنگ زدگان سوری قرار دهد. این مقدار فقط نیمی از مقدار غذای لازم روزانه یک انسان را تأمین می‌کند.

سازمان ملل تخمین زده است که در جنگ داخلی سوریه تاکنون ۲۰۰ هزار نفر جان سپرده‌اند. سه میلیون شهروند سوری به کشورهای لبنان، ترکیه و اردن پناه برده‌اند. ۵/۶ میلیون سوری هم در داخل خاک سوریه بی‌سرپناه‌ و سرگردان‌اند. به این ترتیب نیمی از جمعیت سوریه خانه و کاشانه‌اش را در جنگ داخلی این کشور از دست داده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • آرمان شهر | Armanshahr| بنیاد آرمان شهر | هفت روزنامه بین المللی- شماره 66

    […] ترکیه بیش از ۶۰ هزار سوری ‘به ترکیه گریختند’ کاهش چشمگیر کمک‌های غذایی سازمان ملل به سوریه از اعتصاب خلبانان ایرفرانس تا اعتراض تاکسیرانان […]