ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

شهروند- خبرنگار؛ شهروندی که حتماً نباید «خبرنگار» باشد

آرش کمانگیر در مجموعه مقالاتی که در سایت «آکادمی زمانه» منتشر شده، تلاش می‌کند به مهم‌ترین پرسش‌ها و چالش‌ها در عرصه شهروند – خبرنگاری پاسخ دهد.

شهروند- خبرنگار از آموزش‌هایی که خبرنگار می‌بیند بی‌بهره است. چگونه باید یک شهروند- خبرنگار این کاستی را جبران کند؟ ما به چه مهارت‌هایی نیاز داریم برای اینکه یک شهروند- خبرنگار موفق شویم؟ آسیب‌های ارتباط جمعی و فعالیت اجتماعی در توییتر و فیسبوک چیست؟ چه فاصله‌ای بین خبررسانی و کنشگری مدنی وجود دارد؟

شهروند- خبرنگار؛ شهروندی که حتماً نباید «خبرنگار» باشد

آرش کمانگیر در مجموعه مقالاتی که در سایت «آکادمی زمانه» منتشر شده، تلاش می‌کند به این پرسش‌ها پاسخ دهد.

هدف نویسنده این است که با در نظر داشتن ملاحظات فرهنگی ما در ایران سویه‌هایی از مهارت‌های لازم برای ایجاد یک نظام موفق شهروند – روزنامه‌نگاری را بررسی کند و چالش‌ها را نشان بدهد.

او می‌نویسد: «بخش بزرگی از تلاش برای تغییر وضعیت جامعه‌ ایران، در فضاهای سایبری رخ می‌دهد. در این فضاها، شهروندان از حق آزادی بیان، که اغلب در دنیای فیزیکی دسترسی به آن پرهزینه است، استفاده می‌کنند. نکته‌ کلیدی این است که فضای مجازی لزوماً ادامه‌ بدیهی فضای حقیقی نیست و ملزومات خاص خود را دارد. به عبارت دیگر، برای فعالیت موفق در اینترنت، باید مختصات آن را بهتر بشناسیم و بر مجموعه‌ای از مفاهیم مسلط باشیم. علاوه بر این، شهروند- خبرنگار موفق باید بتواند از ابزارهای لازم برای فعالیت در این فضا مدد بگیرد و مفاهیم امنیت و حریم شخصی را در متن فعالیت خود درج کند.»

مجموعه شهروند – خبرنگار از آرش کمانگیر در هشت بخش در سایت آکادمی زمانه منتشر شده است:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.