ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وزارت علوم: اسامی متخلفان بورسيه‌ها اعلام نمی‌شود

مجتبی صديقی، رئيس سازمان امور دانشجويان وزارت علوم، تحقيقات و فن‌آوری ایران گفت در بررسی بورسیه‌های غیرقانونی اسامی متخلفان اعلام عمومی نمی‌شود.

مجتبی صديقی، رئيس سازمان امور دانشجويان وزارت علوم، تحقيقات و فن‌آوری ایران گفت در بررسی بورسیه‌های غیرقانونی اسامی متخلفان اعلام عمومی نمی‌شود.

موضوع بورسیه‌های غیرقانونی به چالشی میان دولت و مجلس ایران تبدیل شده که همچنان ادامه دارد

به‌گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) رئيس سازمان امور دانشجويان در مورد کارگروه رسيدگی به بورسيه‌های غيرقانونی گفت: «اين موضوع توسط شخص وزير و به ‌طور مستقيم از سوی اين مقام دنبال می‌شود؛ کميته آن مشخص شده‌ است که در آن مورد به مورد بررسی شده، دسته‌بندی‌ها صورت گرفته که هر فردی در چه دسته‌بندی قرار گيرد.»

صدیقی تأکید کرد کميته‌ای که در دولت تشکيل شده عملکردی متفاوت با کميته‌ای که مجلس ایران در این‌باره تشکیل داده، دارد. به‌گفته وی کميته مجلس «نقش نظارتی» و کميته دولت «نقش تصميم‌گيرنده» دارد.

رئيس سازمان امور دانشجويان وزارت علوم، تحقيقات و فن‌آوری ایران در پاسخ به اين سئوال که «آيا اسامی متخلفان اعلام می‌شود؟» گفت: «نه، قطعا؛ موارد تخلف تنها به اشخاص متخلف اعلام خواهد شد.»

در خردادماه سال جاری، مجتبی صدیقی با ارائه اطلاعاتی درباره بورسیه‌های خارج از روال ارائه‌شده در دولت‌های نهم و دهم، بخشی از تخلف‌های دانشگاهی را از جمله اعزام بیش از سه هزار دانشجوی فاقد صلاحیت علمی به دانشگاه‌های خارج از کشور، بی‌اشاره به دامنه تخلف‌های مشابه در دولت‌های پیشین، علنی کرد.

افشای بورسیه‌های غیرقانونی، باعث شد تا شماری از نمایندگان مجلس با هدف «توقف پیگیری» این پرونده، رضا فرجی‌دانا، وزیر علوم ایران را استیضاح و در پی آن برکنار کنند، اما استیضاح وزیر علوم نیز نتوانست تنشی را که به بهانه پیگیری پرونده بورسیه‌های غیرقانونی در وزارت علوم آغاز شده بود پایان بخشد.

روز سه‌شنبه حجت‌الله درویش‌پور، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ایران اعلام کرد که همه سه هزار و ۷۰۰ دانشجوی مطرح شده در پرونده بورسیه‌های غیرقانونی، بدون آزمون وارد مرحله تحصیل در مقطع دکتری شده بودند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.