ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

خطر جا زدن اعدام یک زندانی سیاسی با عنوان اعدام یک بزهکار

نیروهای امنیتی در روزهای اخیر با مراجعه به بستگان محمد عبداللهی، زندانی سیاسی در مهاباد به آن‌ها گفته‌اند اگر او اعدام شود با عنوان یک بزهکار اعدام می‌شود.

محمد عبداللهی، زندانی سیاسی کرد

نیروهای امنیتی در روزهای اخیر با مراجعه به بستگان و آشنایان محمد عبداللهی، زندانی سیاسی در مهاباد به آن‌ها گفته‌اند جرم این زندانی سیاسی، بزهکاری است و اگر اعدام شود آن‌ها حق ندارند او را زندانی سیاسی معرفی کنند.

به گزارش هرانا، تارنمای مجموعه فعالان حقوق بشر در ايران، مأموران امنیتی شهر مهاباد در هفته‌های اخير بارها دست به چنین اقدامی زده‌اند و همچنین به خانواده و بستگان محمد عبداللهی هشدار داده‌اند که چنانچه احتمالا حکم اعدام او اجرا شد حق ندارند برای او مراسمی برگزار کنند.

بنا به این گزارش، اين موضوع به‌عنوان زمينه‌سازی دستگاه امنيتی نگرانی فعالان حقوق بشر در مورد احتمال اینکه حکم اعدام محمد عبداللهی در شرف اجراست، افزايش داده است.

محمد عبداللهی ۳۳سال سن دارد. او متأهل و ساکن شهر بوکان است. عبداللهی به اتهام محاربه از طريق عضويت در يکی از احزاب کرد توسط شعبه اول دادگاه انقلاب شهر مهاباد محاکمه شده و حکم اعدامش، پس از تأييد در ديوان عالی کشور در فروردين‌ماه سال جاری به‌شکل رسمی از سوی دايره اجرای احکام زندان مهاباد به او ابلاغ شده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • faryad

    تا به کی میتوان با زور و اعدام و خفقان حکومت کرد؟