ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

یورش داعش به چندین روستای کردنشین سوریه

هم‌زمان با تصویب طرح تجهیز و تعلیم اپوزیسیون میانه‌روی سوریه در کنگره آمریکا، داعش با تانک و توپخانه به ۲۱ روستای کردنشین سوریه در عین‌العرب (کوبانی) حمله کرد.

هم‌زمان با تصویب طرح تجهیز و تعلیم اپوزیسیون میانه‌روی سوریه در کنگره آمریکا، داعش با تانک و توپخانه به  ۲۱ روستای کردنشین سوریه در عین‌العرب (کوبانی) حمله کرد.

دیدبان حقوق بشر سوریه (مستقر در لندن) پنجشنبه ۱۸ سپتامبر اعلام کرد که داعش به مناطق کردنشین سوریه حمله کرده و دست‌کم ۲۱ روستاهای اطراف عین‌‌العرب را تصرف کرده است. کنشگران سوری می‌گویند که اسلامگرایان در این یورش از خودروهای زرهی و وتوپخانه استفاده کرده‌اند.

داعش از چند ماه قبل در تلاش بود منطقه عین‌العرب (کوبانی) را تصرف کند. کوبانی، نام یکی از سه کانتون خودمختار کردستان سوریه است که کردهای سوریه در پی عقب‌نشینی نیروهای بشار اسد از کردستان سوریه بنیاد نهاده‌اند. این کانتون‌ها به مثابه واحدهای اداری سیستم خودمدیریتی در کردستان سوریه عمل می‌کنند.

کوبانی از هفته‌ها قبل در محاصره داعش قرار داشت. نیروهای نظامی کُرد، که در «واحدهای حفاظت مردمی» وابسته به «حزب اتحاد دموکراتیک» سازمان یافته‌اند، تاکنون در برابر حملات داعش با سلاح سبک مقاومت کرده بودند. فعالان مدنی پیش‌تر هشدار داده بودند که اگر  داعش بتواند این منطقه را تصرف کند، احتمال وقوع یک کشتار بزرگ انسانی بسیار زیاد است.

رویترز می‌نویسد بسیاری از غیرنظامیان کرد سوری از ترس کشتارهای داعش به ترکیه گریخته‌اند. این خبرگزاری به نقل از خبرگزاری ترکی «دوغان» تعداد آنها را دست‌کم ۳۰۰۰ نفر خوانده است. شمار کشتگان و مجروحان این یورش روشن نیست.

شبه‌نظامیان داعش هم اینک یک سوم مرز مشترک ترکیه و سوریه به طول ۸۰۰ کیلومتر را در اختیار خود دارند. این نوار مرزی، اهمیتی استراتژیک دارد زیرا داعش می‌‌تواند از آن به شهر میلیونی حلب نفوذ کند. بخشی از این شهر در کنترل شورشیان میانه‌روی سوری است.

 فرانسه مواضع داعش در عراق را بمباران می‌کند

دولت فرانسه نیز به صف همراهان ایالات متحده در حملات هوایی به مواضع داعش در عراق پیوست. فرانسوا اولاند می‌گوید این تصمیم به درخواست دولت عراق و با تصویب شورای دفاع فرانسه گرفته شده است.

فرانسوا اولاند روز پنجشنبه ۱۸ سپتامبر تاکید کرد که کشورش در نبرد علیه داعش، نیروی زمینی به عراق اعزام نمی‌کند. او افزود که این مشارکت صرفا در عراق خواهد بود و به سوریه کشیده نمی‌شود.

اولاند این خبر را در کنفرانس مطبوعاتی نیم‌ساله خود در حضور ۳۵۰ روزنامه‌نگار اعلام کرد. به گفته او، هیچ گروه تروریستی دیگری در جهان این‌گونه امکانات مالی و پرسنلی ندارد که داعش دارد.

دولت فرانسه در آستانه نشست پاریس آمادگی خود برای مشارکت در حملات هوایی علیه مواضع داعش در عراق را اعلام کرده بود. هواپیماهای اکتشافی فرانسه از دوشنبه ۱۵ سپتامبر، پروازهای خود بر فراز عراق را شروع کرده بودند.

پارلمان اروپا نیز در نشستی از فراخوان آمریکا در تشکیل ائتلاف وسیع بین‌المللی علیه داعش استقبال کرد. در بیانیه این پارلمان آمده که اقدامات مهاجمانه و تروریستی داعش باید هرچه سریع‌تر متوقف شود. این بیانیه هم‌چنین از ۲۸ کشور عضو خواسته که از همه ابزارهای موجود از جمله حمایت نظامی برای مقابله با داعش مدد گیرند.

نمایندگان پارلمان اروپا خواسته‌اند که اقدامی علیه دولت‌ها یا آن دسته از شرکت‌ها و موسسات خصوصی انجام گیرد که از  داد و ستد نفت مناطق تحت کنترل داعش حمایت می‌کنند. اقدام پیشنهادی پارلمان اروپا، تحریم دولت‌ها یا شرکت‌هاست.

این پارلمان هم‌چنین گزارش‌های مربوط به خرید نفت ارزان از سوی داعش توسط برخی کشورهای اتحادیه اروپا را «عمیقا نگران‌کننده» خواند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • «پ‌ک‌ک» کردهای ترکیه را به مقابله با داعش فراخواند | آسمان دیلی نیوز

    […] روزه روشن نیست. حمله شبه‌‌نظامیان «دولت اسلامی» به چندین روستای کوبانی، در روز ۱۸ سپتامبر و هم‌زمان با تصویب طرح تجهیز و […]