ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

۴۹ گروگان ترکیه در موصل آزاد شدند

سه ماه پس از یورش داعش به سر کنسولگری ترکیه در موصل، کلیه ۴۹ گروگان آزاد شدند. سرکنسول، شماری دپیلمات، سرباز و چند کودک در میان گروگان‌ها بودند.

سه ماه پس از یورش داعش به موصل و گروگان‌گیری شهروندان ترکیه در کنسولگری این کشور، کلیه ۴۹ گروگان آزاد شده‌اند. سرکنسول، شماری دپیلمات و سرباز و چند کودک در میان گروگان‌ها بودند.

نخست‌وزیر ترکیه شخصا از گروگان‌های آزاد شده استقبال کرد

احمد داوود اوعلو، نخست‌وزیر ترکیه در سفر خود به آذربایجان، از آزادی گروگان‌های کشورش خبر داد. او گفت برای آزادی این افراد، روزها و هفته‌های سختی سپری شد و تلاشی فوق‌العاده صورت گرفت. داوود اوغلو افزود که این افراد، صبح شنبه ۲۰ سپتامبر وارد ترکیه شده و در امنیت هستند.

این افراد در ۱۱ ژوئن پس از یورش داعش به موصل و حمله به کنسولگری ترکیه در این شهر گروگان گرفته شده بودند. در میان گروگان‌ها، علاوه بر سرکنسول، شماری دیپلمات، سرباز و کودک نیز وجود داشتند.

داود اوغلو در زمان اعلام خبر آزادی شهروندان ترکیه از اسارت داعش، تاکید کرد که سفرش به آذربایجان را نیمه‌کاره می‌گذارد و از باکو برای استقبال از گروگان‌های آزاد شده به شهر اورفه می‌رود.

هنوز روشن نیست گروگان‌ها در چه شرایطی آزاد شده‌اند. رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه گفته که این آزادی محصول کار فشرده و برنامه‌ریزی شده نیروهای اطلاعاتی ترکیه است.

ترکیه به دلیل اسیر بودن این عده، رفتار خویشتندارانه‌ای در همراهی با ائتلاف علیه داعش نشان داده بود. ترکیه عضو ناتوست و آمریکا نیز پایگاه‌هایی در آن دارد، اما دولت این کشور از همکاری نظامی با ایالات متحده در رویارویی با داعش امتناع کرده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.