ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بازداشت گروهی از دروایش گنابادی در پی تجمع مقابل دادستانی تهران

دراويش گنابادی اعلام کرده‌ بودند که شنبه با چشم‌ها و دست‌های بسته در مقابل دادستانی تجمع می‌کنند. همزمان خيابان‌های منتهی به دادستانی تهران با ماشين‌های انتظامی مسدود شده.

منابع خبری از تهران گزارش می‌کنند که در پی فراخوان تعدادی از دراويش گنابادی برای تجمع مقابل دادستانی تهران، نيروهای امنيتی خيابان‌های منتهی به ساختمان دادستانی را بسته و تعدادی از دراويش معترض را بازداشت کرده‌اند.

شماری از دروایش بازداشتی مقابل دادستانی تهران (از وب‌سایت مجذوبان نور)

به گزارش وب‌سايت«مجذوبان نور»، شنبه ۲۹شهريور، مأموران نيروی انتظامی «کسانی را که به آن‌ها مشکوک هستند به صورت فله‌ای دستگير کرده و تا کنون به صورت پراکنده به کلانتری‌های ۱۰۷فلسطين و ۱۱۳بازار، ۱۲۴قلهک، کلانتری خزانه انتقال داده‌اند.»

«مجذوبان نور»، وب‌سايت نزديک به دراويش گنابادی و خانواده‌های ايشان است که اخبار مربوط به اين دسته از دراويش نعمت‌اللهی را بازتاب می‌دهد.

دروایش گنابادی دستگیر شده در ون نیروی انتظامی

بر اساس اين گزارش چندی پيش جمعی از دراويش گنابادی در قالب کمپينی به نام «کوچ دراويش گنابادی از ايران به زندان اوين» اعلام کرده بودند که در اعتراض به برخورد‌های امنيتی با پيروان اين گروه عرفانی و همبستگی با وکلای زندانی‌شان «از طريق تجمع با چشم‌ها و دست‌های بسته در مقابل دادستانی، خواهان بازداشت و زندانی شدن تمامی دراويش عضو اين کمپين توسط عوامل قضايی خواهند شد.»

اين تجمع  درحالی قرار بود ساعت ۱۱ظهر امروز آغاز شود که خيابان‌های منتهی به ساختمان دادستانی با ماشين‌های انتظامی مسدود شده است.

هم اکنون نه تن از فعالان حقوق دراويش گنابادی که در زندان‌های اوين تهران و نظام شيراز به سر می‌برند، از چندين روز پيش دست به اعتصاب غذا زده‌اند.

بازداشت‌های اخیر در شرایطی صورت می‌گیرد که خانواده‌های دراویش زندانی نیز اعلام کرده بودند برای درخواست مجوز ملاقات با زندانیان‌شان، مقابل دادستانی حضور خواهند یافت.

اسفند‌ماه سال گذشته نیز در پی اعتصاب غذای ۱۰ تن از دراویش زندانی در زندان‌های اوین٬ رجایی‌شهر، نظام شیراز و بندرعباس، بیش از دو هزار نفر از دراویش گنابادی سراسر کشور، با اعلام همبستگی با این زندانیان، در خارج از زندان دست به اعتصاب غذا زده‌ بودند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • بهنام

    این درویشان که فکر و ذکرشان علیست و همیشه نام اور را بر زبان دارند ، چرا همان علی با شمشیر آغشته به خون و جنایتش به کمک آنان نمیشتابد ؟ عده ای بیکار با حرکات و سکنات خرافی حلقه ای تشکیل داده و زوزه کشان هو هو میکنند و اسم این جهل و خرافه را میگذارند عبادت و عرفان . اگر این عرفان است پس قبایل بدوی در آفریقا هم همگی عارف بوده و خود خبر نداشته اند و گاهآ با حرکات عرفانی خود آدم هم میخورند . دنیا در همه زمینه ها در حال پیشرفت است و تنها این علم است که جهانگشاست و چنانچه مردمانی در عصر جدید دست از خرافه و مذهب برنداشته و بر جهل خود پای فشارند محکوم و محتوم به نابودیند .