ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

جایزه جشنواره فیلم «سوررئاليد» برای کیوان کریمی

فیلم «ماجراهای زن و شوهر کارگر» ساخته کیوان کریمی بر اساس داستان کوتاهی از ایتالو کالوینو ساخته شده است. این فیلم در یک جشنواره جهانی خوش‌اقبال بود.

«ماجراهای زن و شوهر کارگر» به کارگردانی کیوان کریمی، فیلمساز کرد ایرانی جایزه بهترین فیلم جشنواره سوررئالید را از آن خود کرد.

کیوان کریمی، فیلمساز کرد ایرانی

این جشنواره که از ۹ تا ۱۳ سپتامبر در کلمبیا برگزار شد، در بخش‌های فیلم بلند داستانی و مستند و کوتاه برگزیدگان خود را در شهر بوگوتا پایتخت کلمبیا معرفی کرد.

«ماجراهای زن و شوهر کارگر» ساخته کیوان کریمی جایزه بهترین فیلم کوتاه ششمین دوره جشنواره فیلم «سوررئالید» در آمریکای جنوبی را به خود اختصاص داد.

«ماجراهای زن و شوهر کارگر» یک فیلم کوتاه ۱۰دقیقه‌ای است. این فیلم اقتباسی آزاد از داستانی به همین نام از ایتالو کالوینو نویسنده ایتالیایی است.

«ماجراهای زن و شوهر کارگر» تاکنون در تعدادی از جشنواره‌های خارجی به نمایش درآمده است: بیست و هفتمین جشنواره فیلم «فرایبروگ» در سوئیس، بیست و سومین جشنواره «مدیا ویو» در مجارستان و پنجمین جشنواره فیلم «فاستوریا». این فیلم همچنین ۱۴ او ۲۰۱۳ همراه فیلم‌های «جدایی نادر از سیمین» ساخته اصغر فرهادی، «عشق» ساخته میشائیل هانکه، «آرتیست» ساخته میشل هازاناویشس در جشنواره فیلم ترویا در پرتغال به روی پرده رفت.

از نوشتن بر شهر تا دستگیری

کیوان کریمی، فیلمساز کرد ایرانی آذر سال ۹۲ به دلیل ساخت فیلم «نوشتن بر شهر» مدتی ناپدید شد. بعدها اعلام شد که بازداشتش کرده بودند و به مدت ۱۲روز در زندان اوین محبوس بوده است.

«نوشتن بر شهر» به تاریخ دیوارنویسی‌ها و گرافیتی‌های سیاسی و اجتماعی پس از انقلاب ایران پرداخته است. این مستند با موضوع تاریخ دیوارنویسی در ایران، هنوز به نمایش در نیامده.

مستند «مرز شکسته» ساخته کیوان کریمی یکی دایگر از آثار مطرح این فیلمساز کرد است. این فیلم به مصائب کولبران در مرزهای کردستان می‌پردازد و در ۶۵ جشنواره بین‌المللی نمایش داده شده و تاکنون ۹ جایزه را به دست آورده است.

این فیلم در آخرین حضور جهانی‌اش، جایزه بهترین فیلم مستند جشنواره بیروت را گرفت.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.