ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«انکار سونامی سرطان در ايران به دلايل سياسی و اجتماعی»

رئيس هیأت ‌مديره انجمن علمی جراحان عمومی ايران می‌گويد هم تعداد مبتلايان به سرطان در کشور بالا رفته و هم اين‌که سن ابتلا به سرطان کاهش يافته است.

بهزاد رحمانی، رئيس هیأت ‌مديره انجمن علمی جراحان عمومی ايران می گويد دلايل «کتمان» سونامی سرطان در کشور، «مواضع سياسی و اجتماعی است.»

تشخیص دیرهنگام سرطان باعث افرایش هزینه‌های درمان و کاهش درمان‌پذیری در بیماران می‌شود.

به گزارش روز يکشنبه ۳۰شهريور روزنامه شهروند، رحمانی گفت: «گفتن آمار سرطان در کشور، سياه‌نمايی نيست بلکه واقع‌نمايی است.»

به گفته وی «تجربيات و مشاهدات روزمره پزشکان نشان می‌دهد که هم تعداد مبتلايان به سرطان در کشور بالا رفته و هم اين‌که سن ابتلا به سرطان کاهش يافته است.»

رئيس هیأت ‌مديره انجمن علمی جراحان عمومی ايران افزود: « به‌طور مثال در مورد سرطان پستان عنوان می‌شد که نبايد قبل از ٣٠ سالگی به اين سرطان فکر کرد، درحالی‌که خود بنده بيماری دارم که ٢١‌سال سن دارد و مبتلا به سرطان پستان است. همچنين مواردی از ابتلا به سرطان مقعد (رکتوم) در سنين زير ١٨‌سال داشته‌ايم که نشان می‌دهد سن سرطان در کشور کاهش يافته است.»

افزايش شمار بيماران مبتلا به سرطان در ايران باعث بروز نگرانی‌هايی درباره وقوع پديده‌ای شده که از آن با نام «سونامی سرطان» ياد می‌شود.

به گفته پروفسور ناصر پارسا، عضو انجمن سرطان‌شناسی آمريکا «در سال ۲۰۱۵ ايران با سونامی سرطان روبه‌رو می‌شود.»

هم‌اکنون بيماری سرطان سومين عامل مرگ و مير در ايران است و تصادفات و بيماری‌های قلبی به ترتيب در رتبه نخست و دوم قرار دارند. روزانه حدود ۱۰۵ نفر به دليل سرطان در ايران جان خود را از دست می‌دهند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Masoud

    سونامی اعصاب و روان که حسابی همه جا دیده میشه حالا سونامی سرطان اضافه شد.

  • سعید

    چه سونامی چه زلزله. چه باید کرد؟ علل این افزایش چیست که با آنها مقابله کنیم؟ چرا کسی در این مورد حرف نمی زند؟ مثل اینکه مسئولان و پزشکان بیشتر درگیر کلمه سونامی شده اند تا چیز دیگر. البته علت معلوم است: بدلیل سیاسی شدن همه امور در مملکت گل و بلبل، کسی نمی تواند از افزایش وحشتناک آلاینده های محیطی که عامل مهم سرطان است پیشگیری کند و بنا بر این همه ترجیح می دهند سکوت کنند.