ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

خطر اعدام «رسول حلومی» در پی عدم تأمین دیه

برادر رسول حلومی، با اظهار نگرانی از اجرای قريب الوقوع حکم برادرش می‌گوید از نهادهايی که قول کمک داده بودند تا الان خبری نشده است و رسول تنها امروز و فردا مهلت دارد.

حسين حلومی، برادر رسول حلومی، زندانی ۲۳ساله محکوم به اعدام، با اظهار نگرانی از اجرای قريب الوقوع حکم برادرش، از اقدام خانواده مقتول برای بازگرداندن ديه جهت اجرای حکم قصاص خبر داد.

رسول حلومی در هنگام این نزاع دسته‌جمعی ۱۷ داشته است

حسين حلومی به خبرنگار ايسنا، خبرگزاری دانشجويان ايران گفته خانواده مقتول با مراجعه به دادگاه، اموال و پول‌هايی که تا کنون به عنوان ديه به آنها پرداخت شده را بازگردانده و خواستار اجرای حکم قصاص شده‌اند، اما دادگاه با اين اقدام آنها موافقت نکرده است.

«از ديه ۳۵۰ميليونی که برای آزادی رسول تعيين کرده‌اند، توانستيم علاوه بر املاکی که به خانواده مقتول داده بوديم، ۶۵ميليون تومان جمع آوری کنيم و اکنون آخر شهريور يعنی فقط تا دو روز ديگر مهلت داريم که ۲۸۵ميليون تومان آماده کنيم.»

او ادامه داد: «از نهادهايی که قول کمک داده بودند تا الان خبری نشده است و رسول تنها امروز و فردا مهلت دارد.»

نزاع ادعايی در شهريور ۱۳۸۸به وقوع پيوسته است. در آن زمان رسول حلومی تنها ۱۷سال سن داشت.

محتوای این پرونده تردیدهای جدی‌ای درباره منفصانه بودن این حکم ایجاد کرده است

به گزارش عفو بین‌الملل، اتهام قتل پس از اعترافات اشخاص دیگر حاضر در صحنه مشاجره به حلومی وارد شده و او نهایتاً در زیر فشار این اتهام را پذیرفته است.

محتوای این پرونده تردیدهای جدی‌ای درباره منفصانه بودن این حکم ایجاد کرده است.

با اين حال شعبه  ۱۷دادگاه جنايی استان خوزستان در آبان ۱۳۸۹حکم اعدام او را صادر کرد.

۱۴ارديبهشت امسال، رسول حلومی در حالی از خطر اعدام نجات يافت که خانواده مقتول پذيرفت در ازای دريافت سند خانه و زمين کشاورزی خانواده حلومی و ۳۵۰ميليون تومان پول نقد، از تقاضای قصاص خود چشم پوشی کنند.

اين در حالی است که دادگاه اعلام کرده آخرين مهلت پرداخت ديه، پايان شهريور ماه امسال است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • بهنام

    جناب faryad : اینجا ایران است و حقوق انسانها هیچگونه ارزشی ندارد و قوانین من در آوردی محمد از جانب الله تخیلی اش این اجازه را به گرگ صفتان قاتل میدهد که انسانها را کشته و اسم این اعمال قرون وسطائی را قصاص بگذارند .

  • faryad

    کجای دنیا افراد را بخاطر جرم زیر ۱۸ سال اعدام میکنند؟!