ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کارزار جهانی حفاظت از آب‌وهوا در ۱۵۰ کشور

در آستانه برگزاری اجلاس آب و هوای سازمان ملل، میلیون‌ها نفر در فراخوان به یک توافق‌نامه زیست محیطی موثر، در تظاهرات خیابانی شرکت می‌کنند. بزرگترین راه‌‌‌پیمایی در نیویورک خواهد بود.

در آستانه برگزاری اجلاس آب و هوای سازمان ملل، میلیون‌ها نفر در فراخوان به یک توافق‌نامه زیست محیطی موثر در تظاهرات خیابانی شرکت می‌کنند. بزرگترین راه‌‌‌پیمایی در نیویورک خواهد بود.

کارزار جهانی حمایت از محیط زیست، با ۲۶۰۰ مورد راهپیمایی و شرکت میلیون‌ها نفر در ۱۵۰ کشور جهان آغاز شده است. قرار است رهبران ۱۲۵ کشور جهان روز سه‌شنبه ۲۳ سپتامبر در نیویورک، پیرامون گرم شدن زمین و دستیابی به یک توافق اقلیمی به بحث بنشینند.

تظاهراتی در ملبورن استرالیا علیه الگوهای زیست‌ محیطی سیاستمداران کشورهای صنعتی

برگزارکنندگان این تظاهرات از «بزرگترین مارش حمایت از آب‌وهوا در تاریخ بشری» یاد می‌کنند. هدف از این تظاهرات جهانی افزایش فشار بر سیاستمداران و دستیابی به توافقنامه‌ای موثر در حفاظت از آب و هوا است.

نخستین راهپیمایی‌ها از نیوزلند و استرالیا شروع شدند. تظاهرکنندگان از جمله با اجتماع در برابر محل نشست وزیران دارایی ۲۰ کشور صنعتی و در حال رشد جهان در سیرنز استرالیا، شعارهای زیست محیطی دادند. استرالیایی‌ها قبل از هر چیز به نخست‌وزیر کشورشان، تونی ابوت انتقاد کردند. ابوت جزء اولین کسانی بود که محدودیت تولید دی‌اکسید کربن را برای مصرف‌کنندگان بزرگ انرژی را برداشت. بر روی پلاکاردی در ملبورن آمده بود: «تونی، تو در در پرتگاه آب‌وهوا ایستاده‌ای.»

در نپال و هند هم روز شنبه ۲۰سپتامبر، تظاهراتی با شرکت هزاران نفر برگزار شد. شرکت‌کنندگان در دهلی‌نو با پوشش‌هایی به شکل ببر و پنگوئن ظاهر شده بودند تا توجه عموم را نسبت به زیست‌بوم حیوانات جلب کنند. برخی هم ماکت‌های کلکتورهای خورشیدی و توربین‌های بادی را حمل می‌کردند.

طبق برآورد سازمان کمک‌های مردمی "Oxfam" از زمان برگزاری بدون نتیجه اجلاس آب و هوا در سال ۲۰۰۹، فاجعه‌های طبیعی خساراتی بالغ بر ۵۰۰ میلیارد دلار به محیط زیست وارد کرده‌اند؛ ۶۵۰ میلیون نفر در این رابطه متحمل آسیب شده و ۱۱۲هزار نفر جانشان را از دست داده‌اند.

لئوناردو دی‌کاپریو و دبیرکل سازمان ملل در راهپیمایی حمایت از آب‌وهوای زمین در نیویورک شرکت می‌کنند

در اجلاس جهانی آب و هوا که روز سه‌شنبه ۲۳ سپتامبر در نیویورک برگزار می‌شود، رهبران دولتی، چهره‌های سیاسی و هنری متعددی شرکت خواهند کرد.  جلسه روز سه‌شنبه جزء بخش رسمی اجلاس جهانی آب و هوا نیست و پیش درآمدی است برای نشست پاریس در سال ۲۰۱۵ و ایجاد تحرک بیشتر در ارائه راه‌کارهای زیست محیطی.

قرارداد رسمی در پایان سال ۲۰۱۵ در اجلاس آب و هوای سازمان ملل در پاریس منعقد و از سال ۲۰۲۰ اجرایی خواهد شد. ایالات متحده آمریکا و چین که تا کنون مخالف توافق‌های لازم‌الاجراء بودند، قول داده‌اند در تحقق کاهش سقف افزایش گرمای زمین به میزان ۲ درجه همکاری کنند.

قرار است عصر یک‌شنبه ۲۱ سپتامبر، «بزرگ‌ترین تظاهرات محیط زیستی تاریخ» در نیویورک برگزار شود. در این راه‌پیمایی، در کنار دبیرکل سازمان ملل بان کی مون، چهره‌های دیگری مانند لئوناردو دی‌کاپریو هنرپیشه معروف هالیوود، ال گور معاون سابق رئیس جمهور آمریکا و بیل د بلاسیو شهردار نیویورک شرکت خواهند داشت.

لئوناردو دی‌کاپریو که به عنوان فعال زیست‌محیطی شناخته می‌شود به تاز‌گی به عنوان سفیر صلح سازمان ملل به ویژه در امور آب‌وهوایی معرفی شده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.