ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مانور نظامی ایران و چین در خلیج فارس برگزار می‌شود

با پهلو گرفتن ناوشکن‌های بزرگ چینی در بندرعباس، مانور نظامی ایران و چین روز دوم مهرماه در آب‌های خلیج فارس آغاز خواهد شد.

با پهلو گرفتن ناوشکن‌های بزرگ چینی در بندرعباس، مانور نظامی ایران و چین روز دوم مهرماه در آب‌های خلیج فارس آغاز خواهد شد.

ناوهای چینی در بندر عباس ایران پهلو گرفته و آماده آغاز یک مانور نظامی هستند

به گفته فرمانده نیروی دریایی ارتش ایران، این تمرین نظامی برای بالا بردن میزان آمادگی دفاعی ایران در آب‌های سرزمینی و منطقه نظارت و آب‌های آزاد انجام خواهد شد.

به گفته حبیب‌الله سیاری، هم اکنون مقامات نظامی چین در حال بازدید از توان ساخت و ساز و آموزشی نیروی دریایی ارتش ایران هستند.

ناوگان چینی در زمان خروج از آب‌های خلیج فارس با نیروی دریایی ایران به انجام یک مانور نظامی مشترک خواهد پرداخت و در آن مواردی مانند تبادل اطلاعات، توان عملیاتی و امداد و نجات دریایی تمرین خواهد شد.

گزارش شده است ناوشکن‌های «جماران» و تعدادی دیگر از ناوشکن‌های متعلق به منطقه یکم «نداجا» از ایران در این مانور نظامی حضور خواهند داشت.

نیروی دریایی چین نیز ناوشکن بزرگ «چانگ چون» و یک کشتی نظامی دیگر از ناوگان هفدهم خود را به خلیج فارس اعزام کرده است.

این نخستین بار است که ناوگان نظامی چین در یک بندر جنوبی ایران پهلو می‌گیرد و اقدام به برگزاری یک مانور نظامی مشترک با ارتش ایران می‌کند.

فرمانده نیروی دریایی ایران همچنین از رونمایی «ناوشکن دماوند» و «زیردریایی فاتح ۷» در آذرماه سال‌جاری خبرداد.

ایران و چین پیش‌تر در عملیات دریایی علیه دزدان دریایی در منطقه خلیج عدن با یکدیگر همکاری کرده بودند. روز ۲۶ شهریور سال‌ جاری، نیروی دریایی ارتش ایران از نجات یک کشتی چینی که در دست دزدان دریایی در خلیج عدن گرفتار شده بود خبر داد.

به گزارش روابط عمومی نیروی دریایی ایران،  ۵ فروند قایق دزدان دریایی یک کشتی کانتینربر به نام «ژین لیان یان گانژ» را محاصره کرده بودند اما ناوگان سی و یکم ارتش ایران مانع از گروگان‌گرفتن سرنشینان این کشتی توسط دزدان دریایی شد.

پیش تر و درس ال ۱۳۹۱ نیز نیروی دریایی ایران یک کشتی دیگر چینی را در این محدوده از چنگ دزدان دریایی نجات داده بود.

مشخص نیست مانور مشترک نظامی ایران و چین در آب‌های خلیج فارس آیا فقط به منظور کسب آمادگی بیشتر برای مقابله با دزدان دریایی است یا ممکن است حاوی هشدارهایی به ناوهای غربی، به ویژه ناوهای آمریکایی، حاضر در خلیج فارس نیز باشد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • محمد

    ای بابا ،ناو سهندو سبلان کجا اینها کجا ناوشکن قهرمان پیکان کجا اینها کجا...به کجا میرویم؟؟؟؟؟چین کمونیست شوروی خاءن و کمونیست.پس چی شد شعار نه غربی نه شرقی.چی شد شعار مرگ بر شوروی؟؟