ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

گروهی از دراویش بازداشتی آزاد شدند

گروهی از دروایش که در پی تجمع اعتراضی در مقابل دادستانی تهران بازداشت شده بودند، روز یکشنبه ۳۰ شهریور آزاد شدند.

گروهی از دراویش که در پی تجمع اعتراضی در مقابل دادستانی تهران بازداشت شده بودند، روز یکشنبه ۳۰ شهریور آزاد شدند.

گروهی از دراویش که روز شنبه ۲۹ شهریور بازداشته شده بودند آزاد شدند

 به گزارش «مجذوبان نور»، پایگاه خبری دراویش گنابادی در ایران، فرمانده نیروی انتظامی تهران با همسران دو نفر از دراویش بازداشتی دیدار کرد و وعده داد مشکلات دروایش را از طریق مراجع ذی ربط پیگیری خواهد کرد.

پس از این دیدار، خانواده‌های دراویش بازداشتی و همچنین گروه بزرگی از دروایش که قرار بود در پی بازداشت همکیشان خود از سراسر کشور به سمت تهران حرکت و مقابل دادستانی تهران تجمع کنند اعلام کردند «به رغم آسیب‌هایی که در این ده سال از وعده‌های سیاسی خورده‌اند، امیدوارند این مقام نظامی‌ـ امنیتی به وعده‌‌های خود عمل کند.»

خانواده‌های ۹ فعال حقوق دراویش محبوس در زندان‌های اوین تهران و نظام شیراز با انتشار پیام تشکر از دراویش گنابادی سراسر کشور خواستند «با صبوری و متانتی که از آنان سراغ می‌رود اجازه بدهند در روزهای آتی بدون تشکیل تجمع، وعده‌های رییس پلیس «تهران از سوی خانواده‌های زندانیان پیگیری شود.

به گزارش پایگاه خبری »مجذوبان نور» در پی این گفته‌ها، دروایش بازداشتی از کلانتری‌های محل بازداشت خود آزاد شدند. این پایگاه خبری وابسته به دراویش گزارش داده است دروایش آزاد شده شاخه‌های گل هدیه گرفته از همکیشان خود را به ماموران نیروی انتظامی که «تا ساعاتی پیش آن‌ها را مورد ضرب و شتم قرار داده بودند اهدا کردند.»

روز شنبه ۲۹ شهریور، ماموران نیروی انتظامی دروایشی را که در پی فراخوان برای تجمع مقابل دادستانی تهران تجمع کرده بودند بازداشت کردند.

چندی پيش جمعی از دراويش گنابادی در قالب کمپينی به نام «کوچ دراويش گنابادی از ايران به زندان اوين» اعلام کرده بودند که در اعتراض به برخورد‌های امنيتی با پيروان اين گروه عرفانی و همبستگی با وکلای زندانی‌شان «از طريق تجمع با چشم‌ها و دست‌های بسته در مقابل دادستانی، خواهان بازداشت و زندانی شدن تمامی دراويش عضو اين کمپين توسط عوامل قضايی خواهند شد.»

ماموران انتظامی در روز شنبه بیش از ۸۰۰ نفر را دستگیر کرده بودند.

پس از آن گزارش شد نیروهای امنیتی و انتظامی جمهوری اسلامی از ساعات اولیه صبح روز یکشنبه ۳۰ شهریور، حدود ۳۰۰ نفر  دیگر از دراویش گنابادی را که مقابل دادستانی تجمع کرده بودند، محاصره کرده و به ضرب و جرح آن‌ها پرداختند.

در جریان خشونت‌های گارد ویژه به دارویش معترض، تعدادی از دراویش دچار شکستگی و جراحت‌های شدید شدند و به بیمارستان منتقل شدند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.