ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دليل تخريب بافت تاريخی شيراز: «ايجاد مسير برای حرکت هيأت‌های عزاداری»

مديرکل اداره بافت‌ها و محوطه‌های تاريخی سازمان ميراث فرهنگی گفت: «تخريب بافت تاريخی شيراز و خانه واجد ارزش تاريخی پورنواب تنها برای ايجاد معبری برای هيأت‌های زنجيرزن و دسته‌های عزاداری بوده است.»

سياوش صابری، مديرکل اداره بافت‌ها و محوطه‌های تاريخی سازمان ميراث فرهنگی، صنايع دستی و گردشگری ايران گفت: «تخريب بافت تاريخی شيراز و خانه واجد ارزش تاريخی پورنواب تنها برای ايجاد معبری برای هيأت‌های زنجيرزن و دسته‌های عزاداری بوده است.»

تخریب بخشی از بافت تاریخی شیراز

صابری روز يکشنبه ۳۰ شهريور در گفت‌وگو با خبرگزاری ميراث فرهنگی افزود: «راه‌ و شهرسازی برای توسعه شاهچراغ و ايجاد معبر برای هيأت‌های عزاداری در حالی اقدام به تخريب ۲۰ متر از بافت تاريخی شيراز کرده است که اين تخريب‌ها به‌صورت شبانه و طی دو مرحله سه‌شنبه و چهارشنبه هفته گذشته و بدون هماهنگی با ميراث‌ فرهنگی صورت گرفته است.»

بر پايه اين گزارش «انگيزه تخريب به قدری بالا بوده که حاميان و نيروهای يگان حفاظت ميراث‌ فرهنگی وقتی مانع از تخريب می‌شوند مورد ضرب و شتم قرار می‌گيرند.»

هفته گذشته خانه تاريخی پورنواب به همراه پنج خانه تاريخی ديگر در شيراز که قدمت آن‌ها به دوره ايلخانی و زنديه می‌رسيد، شبانه تخريب شدند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.